Menu
Blog

De ‘livegang’ van een website

De livegang van uw website is een bijzonder moment. De website is gebouwd en gevuld, het harde werken wordt eindelijk beloond met een spetterende lancering....

De livegang van uw website is een bijzonder moment. De website is gebouwd en gevuld, het harde werken wordt eindelijk beloond met een spetterende lancering. Het is dan ook belangrijk dat de livegang zorgvuldig uitgevoerd wordt. Er komt namelijk meer bij kijken dan men vaak verwacht.

Het begint met de website overzetten naar een productie omgeving. Dit is de uiteindelijke server (of servers) waar de website op draait. De server wordt ingericht met de benodigde software en geconfigureerd voor de website. Vervolgens worden de bestanden en database over gezet naar deze server. De configuratie wordt aangepast aan de productieomgeving. Alle verwijzigingen in de database worden aangepast naar het uiteindelijke domein.

DNS Omzetten

Indien de hele checklist is afgelopen kan het DNS omgezet worden. Hierbij wordt de verwijzing van het domein naam aangepast om naar de nieuwe server te verwijzen. Het Domain Name System is een gedistribueerd systeem van servers. Er zijn in de wereld een aantal servers waar alle domeinnamen met bijbehorend uniek (IP) adres in geregistreerd staan. Hosting providers kunnen deze lijsten aanpassen. Bij het verhuizen van een domein wordt het recht om een domein aan te passen dan ook overgeheveld naar een andere hosting provider.

Over de hele wereld zijn DNS servers beschikbaar. Iedere internet provider heeft eigen DNS servers waar hun klanten mee verbinden. Deze DNS servers vragen met enige regelmaat de aangepaste lijst van domeinnamen op bij de master DNS servers. Dit gedistribueerde systeem veroorzaakt vertraging bij de livegang van een website. Zodra de verwijzing bij de master DNS servers ingevoerd is dienen deze nog gesynchroniseerd te worden met alle DNS servers over de hele wereld. Over het algemeen duurt het een uur of 2 voordat de wijzigingen doorgevoerd zijn. Er is een maximum van 24 uur voordat de wijziging wereldwijd doorgevoerd is.

Kortom, bij het live zetten van een website komt de nodige arbeid kijken. Het aanpassen van de DNS kost daarnaast nog de nodige tijd. Een lancering kan dan ook niet zonder meer op de minuut gepland worden.

23-03-2014 door

Huisstijlkleuren

Bij het starten van een bedrijf gaan aan het bedenken van de naam, het logo en de huisstijl veel  brainstormsessies vooraf. Het is als vanzelfsprekend dat je...

Bij het starten van een bedrijf gaan aan het bedenken van de naam, het logo en de huisstijl veel  brainstormsessies vooraf. Het is als vanzelfsprekend dat je hier veel tijd en energie in steekt, want je wilt dit later niet meer veranderen. Dan loop je namelijk het risico om naams- en merkbekendheid te verliezen. Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen. Grote bedrijven als McDonalds kunnen het zich, in bijzondere gevallen, permitteren om de huisstijl te veranderen. McDonalds zit niet stil en veranderde de kernwaardes, de identiteit en daarmee de huisstijl en het imago. Eerst stonden de kleuren rood en geel centraal, dit zijn hele typische kleuren voor een fastfoodrestaurant. Het logo is precies hetzelfde gebleven (dit ook veranderen zou wél fataal kunnen zijn) maar in plaats van rood gebruikt McDonalds nu de kleur groen. Groen staat voor duurzaamheid, deze link is makkelijk te leggen. Ook het interieur van alle McDonalds moest hiervoor worden aangepast. Een hele slimme zet. McDonalds ziet er nu frisser uit en de idealen en kernwaarden komen door de simpele aanpassing van kleuren duidelijk naar voren.

Daarom is het belangrijk om zelf eerst na te denken over de kleuren van je huisstijl. Wat wil je werkelijk uitstralen? De huisstijl moet aansluiten op de identiteit en het gewenste imago. Maar wat zijn nou de verschillende betekenissen die de kleuren dragen? Hier staan ze op een rijtje.

De kleuren

Geel
Geel is een luchtige, lichte kleur en is optimistisch en jeugdig. De kleur staat voor vrijheid, innovatie en levenslust. Geel past goed bij onderwijs. Ook staat geel voor reizen, door de lichte kleur. Dus reisbureaus en online vliegticket-webshops gebruiken deze kleur vaak.

Rood
Rood staat voor snelheid, kracht en energie. De kleur rood verhoogt de hartslag en wordt vaak gebruikt bij uitverkoop. Rood roept impulsacties op. Rood wordt veel gebruikt als je wilt dat de klant acties onderneemt.

Blauw
Blauw geeft het gevoel van vertrouwen, veilighed, koel, betrouwbaarheid, eerlijkheid, autoriteit, veiligheid, neutraliteit en deskundigheid. Blauw is zakelijk en straalt orde, plicht en afstandelijkheid uit. Daarnaast staat deze kleur voor rechtvaardigheid. Kortom, deze kleur heeft veel betekenissen. Blauw wordt veel gebruikt bij voor banken, maar bijvoorbeeld ook voor veiligheid bij de KLM en de politie.

Groen
Groen wordt vaak geassoiceerd met rijkdom en is makkelijk te verwerken. Het staat voor rust, harmonie en sociaal zijn. Het is een kalmerende kleur die je vaak ziet in ziekenhuizen, restaurants en andere plekken waar je je op je gemak moet voelen.

Oranje
Oranje valt op en zet aan tot handelen. Daarom wordt oranje veel gebruikt om klanten te werven of om producten te verkopen. Oranje wordt snel gelinkt met plezier, enthousiasme, energie, warmte, vriendschap en natuurlijk met Nederland.

Roze
Roze is romantisch en vrouwelijk. Deze kleur wordt vooral gebruikt bij marketing gericht op vrouwen. Deze kleur is erg populair bij jonge meisjes. Als je een kijkje neemt in de Bart Smit staat het vol met roze meisjesspeelgoed. Daarnaast wordt bij roze snel gedacht aan zoetigheid. Daarom wordt deze kleur veel gebruikt bij snoep(verpakkingen) en zoete drankjes.

Zwart
Zwart is een krachtige en gladde kleur. Vaak bevat een logo met zwarte letter een witte achtergrond. Dit heeft een chique en elegante uitstraling. Veel luxe merken, zoals Chanel, gebruiken deze tijdloze kleurencombinatie.

Paars
Paars is een koninklijke, spirituele, verzachtende en kalme kleur. Meestal wordt paars gebruikt bij cosmeticaproducten.

Wit
Wit is de kleur van rust. Logisch, want wit oogt prettig. Wit is ook stijlvol en zuiver. Het is een veelgebruikte kleur bij websites omdat we er voor een langere tijd naar moeten kunnen kijken.

Er zijn dus allerlei kleuren waaruit je kunt kiezen bij het maken van je huisstijl. Maak keuzes in de kleuren, zodat je huisstijl niet te chaotisch wordt. Kies de kleuren die het beste bij de identiteit van jouw bedrijf passen. Kies de kleuren bewust.

17-05-2014 door

Weten wie jouw website bezoekt met Leadfeeder

De grootste uitdaging voor elk bedrijf is het vinden van leads. Daar begint het mee. Zonder leads zijn er geen klanten, geen inkomsten, geen reden tot bestaan....

De grootste uitdaging voor elk bedrijf is het vinden van leads. Daar begint het mee. Zonder leads zijn er geen klanten, geen inkomsten, geen reden tot bestaan. Helemaal niets. Zonder leads heb je geen bedrijf.

Om eenvoudig leads te verkrijgen zou je moeten weten wie je website bezoekt want 98% van de online bezoekers verdwijnt namelijk zonder enig spoor. Gewoon, in het niets verdwenen. Dat zijn allemaal verloren leads. Verloren klanten, inkomsten, je kunt je de rest wel voorstellen. Gelukkig, zijn deze leads zichtbaar te maken. Geen magische trucjes, maar gewoon met Leadfeeder. Een slimme tool om de verdwenen bezoekers mee te identificeren. Meer leads, meer klanten, meer omzet én een financieel gezonde onderneming!

Hoe werkt het?
Bezoekers laten waardevolle informatie op jouw website achter, in de vorm van leads. Zo wordt bijvoorbeeld het IP-adres van een bezoeker geregistreerd. Deze leads worden met behulp van de software van Leadfeeder omgezet in bruikbare contactgegevens. Het lijkt misschien te mooi om waar te zijn, maar met Leadfeeder is het mogelijk om contact op te nemen met potentiële klanten die uw website bezocht hebben en vervolgens weer verdwenen zijn. Hoe Leadfeeder te werk gaat? De leads die via jouw website binnenkomen worden door de software verzameld en gekoppeld aan tastbare gegevens van uw websitebezoekers.

Van koude acquisitie naar warme leads.
Je zal misschien denken dat deze bezoekers met een reden verdwenen zijn, maar niets is minder waar. Je doet het zelf waarschijnlijk ook; een product vergelijken voordat je het koopt. Dat doen de meeste mensen, ook als ze een product of dienst voor hun bedrijf kopen. Deze klanten moeten dus op het juiste moment worden benaderd. Nog beter gezegd, deze klanten moeten worden benaderd. En dat doe je – ook in onze moderne samenleving – met behulp van koude acquisitie. Leadfeeder vertelt je wie je moet benaderen en jij haalt de klant binnen.

Als je ook wilt weten wie jouw website bezoekt, kan Typify de software van Leadfeeder inzetten. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 40% van jouw websitebezoekers die geen actie ondernemen wél geïnteresseerd is in de producten of diensten van jouw bedrijf. Dit biedt dus volop kansen. Leadfeeder zorgt ervoor dat je deze klanten toch kunt binnenhalen. Boost jouw sales met de B2B leadgeneratie software van Leadfeeder!

 

 

 

 

 

16-10-2017 door

Webapplicaties als basis voor de automatisering

Als sales & marketingmanager van Internetbureau Typify spreek ik op netwerk events veel met ondernemers. Vaak hoor ik dat hun website weinig aandacht...

Als sales & marketingmanager van Internetbureau Typify spreek ik op netwerk events veel met ondernemers. Vaak hoor ik dat hun website weinig aandacht krijgt, omdat de acquisitie in de desbetreffende branche niet via het internet verloopt. Uit een kosten-batenanalyse kan natuurlijk blijken dat de website niet het belangrijkste verkoopkanaal is. Anno 2014 kan een website zoveel meer zijn dan enkel een fraai online visitekaartje om leads mee te generen!

De website meenemen in de automatisering van de bedrijfsprocessen levert vaak een flinke tijd- en kostenbesparingen op. Met intranet en extranet webapplicaties wordt een bedrijfswebsite ineens een projectmanagement tool, bedrijfsmagazine, of documentbeheersysteem.

Intranet maakt bijvoorbeeld interne kennis en data toegankelijk voor medewerkers, ongeacht hun locatie. Zeker voor organisaties met meerdere vestigingen biedt dit een groot voordeel. Via intranet is de kennis van het personeel niet alleen zichtbaar en deelbaar te maken, maar ook te behouden wanneer een medewerker vertrekt. Protocollen zijn eenvoudiger op te stellen, bekend te maken en na te leven. Het gevolg: een betere samenwerking tussen collega’s, verbeterde communicatie en een efficiëntere workflow.

Ook een extranet⎯een beveiligde omgeving waarin bedrijfsgegevens gedeeld kunnen worden met mensen buiten de organisatie⎯biedt veel voordelen. Klanten en leveranciers kunnen zelf de status zien van hun bestellingen en projecten, facturen en betalingen inzien of deelnemen aan een loyaltyprogramma. Op de juiste manier ingezet, verbetert extranet de relatie en communicatie met klanten en leveranciers en levert het een bijdrage aan de CRM-doelstellingen.

Bij het opzetten van een intra- of extranet komt aardig wat kijken. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een advies op maat.

Dit artikel verscheen eerder in Hét Ondernemersbelang Haaglanden 4 

29-10-2015 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2017 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.