Menu
Blog

Hoe kom ik aan onderwerpen?

De sleutel tot online succes is: goede content creëren. Iedere blogschrijver weet dat dit niet altijd even makkelijk gaat. Je hebt van die dagen dat de ideeën...

De sleutel tot online succes is: goede content creëren. Iedere blogschrijver weet dat dit niet altijd even makkelijk gaat. Je hebt van die dagen dat de ideeën ‘op’ zijn en je nergens inspiratie uit kunt halen. Er zijn eeuwenoude tactieken die gegarandeerd een schrijfmachine van je zullen maken, één daarvan is deze:

  • Neem overal en altijd een notitieboekje mee om je ideeën in op te schrijven. Als je eenmaal begint met schrijven heb je genoeg materiaal om mee aan de slag te gaan. Als je niet altijd een notitieboekje bij je hebt, kun je je ideeën natuurlijk ook opschrijven in je agenda en op je in de notitie-app van je smartphone.

Maar wat nou als de onderwerpen niet vanzelf komen aanwaaien? Dan hoef je simpelweg maar één van deze drie vragen te beantwoorden om tot een idee te komen.

  1. Welke vragen is niemand in jouw branche bereid te beantwoorden?

Elke keer wanneer je een idee krijgt over wat er in jouw branche niet of nauwelijks naar buiten wordt gecommuniceerd schrijf je dit op. Eén van de vele onderwerpen die vaak worden verzwegen is de financiën. Elke industrie heeft zijn geheimen en de lezers zijn hier maar al te nieuwsgierig naar.

  1. Waarover zijn mensen in de branche het vaak niet met jou eens?

Deze vraag zorgde voor het succes van Peter Thiel, de bedenker van Paypal en Facebook investeerder. Thiel gebruikt deze vraag om ondernemers aan te zetten tot het bedenken van grootse product- en marktideeën.

Door deze vraag krijgen je hersenen ongemakkelijke en storende ideeën, waarmee je jezelf uitdaagt om outside the box te denken. Schrijf over de aspecten in jouw branche die over het algemeen geaccepteerd zijn, maar die jij niet logisch vindt.

Wees niet bang om een sterke controversiële houding aan te nemen. Met een sterke positie krijg je veel meer aandacht dan door saai te zijn en altijd gelijk te hebben. Bij het schrijven van zo’n artikel is het wel van belang dat de idealen van je bedrijf voorop worden gesteld.

  1. Wat zal er volgens jou in de toekomst gebeuren, waarvan anderen denken dat dit onmogelijk of onwaarschijnlijk is?

Als deskundige in jouw vakgebied bezit je over grondige kennis die jouw lezers graag willen lezen. Maak gebruik van deze kennis door gedurfde voorspellingen te maken over de toekomst van je branche.

Het beantwoorden van deze vragen kan minstens tientallen ideeën opbrengen. Je blijft interessant voor je doelgroep als je innoverend bent. Onderscheid jezelf door over onderwerpen te schrijven waar niemand over schrijft. Zet je lezer naar je hand.

23-06-2014 door

Wat is Customer Relationship Management?

Microsoft Excel wordt bij veel bedrijven nog gebruikt voor het bijhouden van de klantgegevens. Het is een overzichtelijk en betrouwbaar programma. Vooral voor...

Microsoft Excel wordt bij veel bedrijven nog gebruikt voor het bijhouden van de klantgegevens. Het is een overzichtelijk en betrouwbaar programma. Vooral voor het gebruik van wiskundige formules is dit een ideaal programma. Voor het bijhouden van klantgegevens zijn er programma’s die nog veel gebruiksvriendelijker en efficiënter zijn dan Excel. Een Customer Relationship Management (CRM) systeem is speciaal ontwikkeld voor het onderhouden en optimaliseren van de klantcontactmomenten. Je kunt in één oogopslag de voortgang van de marketing en sales processen overzien. Deze informatie geeft je de mogelijkheid om dit proces zo effectief mogelijk aan te sturen.

Eenvoud

Een CRM systeem heeft als doel de klant- en relatiegegevens zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te managen. Een veld invullen of iets opzoeken in een CRM systeem is gemakkelijk. Voor programma’s als Excel zijn er verschillende formules om data op te zoeken. Bij een CRM systeem gebruikt iedereen juist dezelfde methode.

Het Customer Relationship Management-systeem is bij elke gebruiker up-to-date. Je kunt dit bestand beheren via een cloudservice. Elke keer wanneer iemand een wifi-verbinding heeft, worden de klantgegevens opgeslagen en gesynchroniseerd. Collega’s hoeven dus geen losse bestanden meer naar elkaar te sturen.

Coaching

Het managen van een sales-team is niet altijd makkelijk. Je kunt niet continu zien waar het team zich precies mee bezighoudt. CRM software maakt het mogelijk om meer betrokken te zijn bij de voortgang van de sales-medewerkers. In een CRM systeem maak je een file aan voor elke klant, waarin het aantal en de inhoud van e-mail, telefoontjes en bezoek wordt geregistreerd. Dit biedt kansen om te bepalen hoe en hoe vaak de relatie met de klant wordt onderhouden.

Ook kun je accountmanagers de opdracht geven om de klantgesprekken via het CRM vast te leggen. Pitches, communicatie en de algemene houding van het sales-team zijn hierdoor te monitoren en op de inhoud beter aan te sturen.

Automatiseren

Naast de eenvoud en het overzicht, kun je met een CRM systeem ook de overbodige taken automatiseren. Je kunt instellen dat (standaard)mails op een aangeven tijd of datum worden verstuurd. Campagnes worden automatisch bijgehouden. En gebaseerd op de behaalde resultaten maakt een CRM systeem een omzet- of verkoopprognose. Dit zijn allerlei elementen die extra tijd kosten bij gebruik van een Excel spreadsheet.

CRM

Customer Relationship Management is een buitengewoon praktische manier om klantrelaties te onderhouden en te versterken. Een CRM systeem maakt het beheren van de klantgegevens eenvoudig, overzichtelijk en snel. Er zijn diverse CRM pakketen op de markt met branche specifieke functionaliteiten. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een advies op maat.

 

1-03-2015 door

Starten met een bedrijfsblog

Wereldwijd zijn er miljoenen blogs op het internet. Het verradelijke aan het  beginnen van een blog is dat het makkelijker lijkt dan gedaan. Om een succesvol...

Wereldwijd zijn er miljoenen blogs op het internet. Het verradelijke aan het  beginnen van een blog is dat het makkelijker lijkt dan gedaan. Om een succesvol bedrijfsblog te maken komt er meer bij kijken dan zo nu en dan een grappig stukje schrijven. Er zijn maar weinig schrijvers die in één keer een goed stuk schrijven. Dit is logisch, want aan een professioneel stuk wordt veel aandacht besteed. De tijd en moeite die je in de bedrijfsblog steekt is het zeker waard, want een het is een uitstekend promotiemiddel en zorgt voor interactie met de doelgroep.

5 tips bij het schrijven van een klad

De eerste keer dat je een stuk schrijft is het een klad. De eerste herschrijving is fatsoenlijk. De tweede herschrijving is goed. De derde en vierde zijn zeer goed en alles hierna is uitstekend.

  1. Zonder je af en forceer jezelf om te blijven schrijven tot je daadwerkelijk klaar bent.
  2. Zorg voor een juiste mind set door je voor te bereiden op wat je gaat schrijven.
  3. Laat je fantasie de vrije loop gaan, later is er nog tijd om het artikel te verbeteren.
  4. Je kunt je ideeën baseren op een artikel van een andere schrijver. Neem geen inhoudelijk delen over. Doe je dit wel, verwijs dan naar de bron.
  5. Laat het klad een paar dagen liggen, zodat je het geschreven artikel later met een frisse blik kunt reflecteren.

Aan de slag

Goede zinnen schrijven is de basis van een goed artikel. De opbouw van de zinnen de de formulering moeten als vanzelfsprekend zijn. Concentreer je hierop als je aan de slag gaat met de inhoud.

5 tips bij het schrijven van goede zinnen

  1. Gebruik beeldtaal en schrijf beschrijvend.
  2. Lok emoties uit en leef je in in je lezers.
  3. Schrijf actief. “De passief geschreven zinnen kunnen minder snel worden opgenomen in het geheugen van lezers die deze zin zojuist hebben gelezen.” Of: “Actieve zinnen worden snel opgenomen in het geheugen van de lezers.” Wat leest makkelijker?
  4. Schrijf over feiten door middel van de 5W’s en de H. Wie, wat, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. De belangrijkste informatie zet je bovenaan.
  5. Blijven oefenen.

5 tips om een goed artikel te schrijven

  1. De titel moet pakkend zijn, anders haakt je doelgroep al snel af.
  2. Weet naar welke informatie jouw doelgroep smacht. Schrijf over onderwerpen die de doelgroep ‘s nachts uit zijn slaap houden.
  3. Bepaal het doel van het artikel om een samenhangend artikel creëeren.
  4. Doe onderzoek.
  5. Fascineer het publiek en pak de aandacht. Maak gebruik van je leuke persoonlijkheid, fantasie en humor.

5 veelgemaakte fouten.

Oeps, foutje! Er is genoeg te zeggen over hoe het wel moet, maar in de ‘blogwereld’ zijn er ook een aantal klassieke fouten die vaak worden gemaakt.

  1. Doordat jouw bedrijfsblog niet toegankelijk genoeg is, zit je niet op één lijn met je leespubliek. Houd het simpel en eenvoudig en bouw vertrouwen op met je lezers.
  2. Het blog spreekt niet aan, omdat het te onpersoonlijk is. Laat de bedrijfspersoonlijkheid van de organisatie naar voren komen.
  3. Denken dat je dagelijks iets nieuws moet publiceren. Dit is niet nodig en neemt alle lol weg.
  4. Een afsluiting waar de doelgroep op afknapt. De afsluiting is erg belangrijk en herinnert de lezer eraan wat hij zojuist heeft gelezen. Je kunt van te voren een conclusie schrijven, zodat het artikel samenhangend blijft. Geef de lezers een goede laatste indruk met een dikke uitsmijter.
  5. Het artikel wordt niet goed nagekeken en zit bomvol spel- en stijlfouten. Let bij het nakijken op grammatica- en spellingsfouten. Let er ook op dat elke alinea slechts uit één onderwerp bestaat. Schrap lange zinnen en overbodige woorden.

De afsluiting

Dit zijn de tips over bij het schrijven voor je eigen blog. Met deze tips kun je ver komen, maar het belangrijkste is dat je blijft schrijven, want oefening baart kunst. Je weet nu alvast wat je wel en niet moet doen. Nu is het aan jou om deze tips bij het schrijven van je eigen bedrijfsblog toe te passen. Schrijf ze!

3-05-2014 door

De ‘livegang’ van een website

De livegang van uw website is een bijzonder moment. De website is gebouwd en gevuld, het harde werken wordt eindelijk beloond met een spetterende lancering....

De livegang van uw website is een bijzonder moment. De website is gebouwd en gevuld, het harde werken wordt eindelijk beloond met een spetterende lancering. Het is dan ook belangrijk dat de livegang zorgvuldig uitgevoerd wordt. Er komt namelijk meer bij kijken dan men vaak verwacht.

Het begint met de website overzetten naar een productie omgeving. Dit is de uiteindelijke server (of servers) waar de website op draait. De server wordt ingericht met de benodigde software en geconfigureerd voor de website. Vervolgens worden de bestanden en database over gezet naar deze server. De configuratie wordt aangepast aan de productieomgeving. Alle verwijzigingen in de database worden aangepast naar het uiteindelijke domein.

DNS Omzetten

Indien de hele checklist is afgelopen kan het DNS omgezet worden. Hierbij wordt de verwijzing van het domein naam aangepast om naar de nieuwe server te verwijzen. Het Domain Name System is een gedistribueerd systeem van servers. Er zijn in de wereld een aantal servers waar alle domeinnamen met bijbehorend uniek (IP) adres in geregistreerd staan. Hosting providers kunnen deze lijsten aanpassen. Bij het verhuizen van een domein wordt het recht om een domein aan te passen dan ook overgeheveld naar een andere hosting provider.

Over de hele wereld zijn DNS servers beschikbaar. Iedere internet provider heeft eigen DNS servers waar hun klanten mee verbinden. Deze DNS servers vragen met enige regelmaat de aangepaste lijst van domeinnamen op bij de master DNS servers. Dit gedistribueerde systeem veroorzaakt vertraging bij de livegang van een website. Zodra de verwijzing bij de master DNS servers ingevoerd is dienen deze nog gesynchroniseerd te worden met alle DNS servers over de hele wereld. Over het algemeen duurt het een uur of 2 voordat de wijzigingen doorgevoerd zijn. Er is een maximum van 24 uur voordat de wijziging wereldwijd doorgevoerd is.

Kortom, bij het live zetten van een website komt de nodige arbeid kijken. Het aanpassen van de DNS kost daarnaast nog de nodige tijd. Een lancering kan dan ook niet zonder meer op de minuut gepland worden.

23-03-2014 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2017 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.