Menu
Blog

Hosten in de cloud: Amazon

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame...

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame uitingen van grote en kleine softwarebedrijven. Microsoft biedt Azure, Google biedt Drive en Apple biedt iCloud. Dankzij de schaalvergroting van dergelijke bedrijven kunnen kleinere bedrijven en particulieren relatief goedkoop gebruik maken van enorme opslag- en rekencapaciteit.

De term cloud kan zowel op de infrastructuur als op software betrekking hebben. Een online applicatie als Google Drive (opvolger van Google Docs) maakt het mogelijk om in een webbrowser waar ook ter wereld aan documenten te werken. We spreken dan van SaaS, Software as a Service. De dienst Dropbox maakt het daarentegen mogelijk om bestanden wereldwijd online beschikbaar te maken voor een gebruiker. Dropbox is een typische IaaS oplossing, Infrastructure as a Service.

Ook Typify kiest voor zwaardere projecten voor de cloud. We hebben nu enkele projecten bij de infrastructuur van Amazon ondergebracht. Dankzij de Elastic Computing Cloud (EC2) kan tegen relatief lage kosten een server opgestart worden. Deze is geheel naar eigen wens in te richten en kan opgeschaald worden zodra dat nodig is.

Daarnaast biedt Amazon allerlei diensten aan die direct als ‘best practise’ afgenomen kunnen worden. Denk hierbij aan een database dienst, grote opslagvoorzieningen, backups, media servers en zoekmachines. Amazon zorgt voor de optimalisatie en de gebruiker betaalt een minimaal bedrag per seconde voor het gebruik.

De diensten draaien op enorm zware servers in de Amazon datacenters, verspreid over alle continenten. Als gebruiker huur je een stukje van een (of meerdere) server(s). Er wordt gebruik gemaakt van virtuele machines om een dergelijke server op te delen in meerdere kleine servers. Dankzij de enorme schaal waarop Amazon dit kan doen blijven de kosten relatief laag.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Amazon of vrijblijvend contact met Typify opnemen. Wij bieden ook ondersteuning bij de inrichting van Amazon cloud servers.

13-01-2016 door

Starten met een bedrijfsblog

Wereldwijd zijn er miljoenen blogs op het internet. Het verradelijke aan het  beginnen van een blog is dat het makkelijker lijkt dan gedaan. Om een succesvol...

Wereldwijd zijn er miljoenen blogs op het internet. Het verradelijke aan het  beginnen van een blog is dat het makkelijker lijkt dan gedaan. Om een succesvol bedrijfsblog te maken komt er meer bij kijken dan zo nu en dan een grappig stukje schrijven. Er zijn maar weinig schrijvers die in één keer een goed stuk schrijven. Dit is logisch, want aan een professioneel stuk wordt veel aandacht besteed. De tijd en moeite die je in de bedrijfsblog steekt is het zeker waard, want een het is een uitstekend promotiemiddel en zorgt voor interactie met de doelgroep.

5 tips bij het schrijven van een klad

De eerste keer dat je een stuk schrijft is het een klad. De eerste herschrijving is fatsoenlijk. De tweede herschrijving is goed. De derde en vierde zijn zeer goed en alles hierna is uitstekend.

  1. Zonder je af en forceer jezelf om te blijven schrijven tot je daadwerkelijk klaar bent.
  2. Zorg voor een juiste mind set door je voor te bereiden op wat je gaat schrijven.
  3. Laat je fantasie de vrije loop gaan, later is er nog tijd om het artikel te verbeteren.
  4. Je kunt je ideeën baseren op een artikel van een andere schrijver. Neem geen inhoudelijk delen over. Doe je dit wel, verwijs dan naar de bron.
  5. Laat het klad een paar dagen liggen, zodat je het geschreven artikel later met een frisse blik kunt reflecteren.

Aan de slag

Goede zinnen schrijven is de basis van een goed artikel. De opbouw van de zinnen de de formulering moeten als vanzelfsprekend zijn. Concentreer je hierop als je aan de slag gaat met de inhoud.

5 tips bij het schrijven van goede zinnen

  1. Gebruik beeldtaal en schrijf beschrijvend.
  2. Lok emoties uit en leef je in in je lezers.
  3. Schrijf actief. “De passief geschreven zinnen kunnen minder snel worden opgenomen in het geheugen van lezers die deze zin zojuist hebben gelezen.” Of: “Actieve zinnen worden snel opgenomen in het geheugen van de lezers.” Wat leest makkelijker?
  4. Schrijf over feiten door middel van de 5W’s en de H. Wie, wat, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. De belangrijkste informatie zet je bovenaan.
  5. Blijven oefenen.

5 tips om een goed artikel te schrijven

  1. De titel moet pakkend zijn, anders haakt je doelgroep al snel af.
  2. Weet naar welke informatie jouw doelgroep smacht. Schrijf over onderwerpen die de doelgroep ‘s nachts uit zijn slaap houden.
  3. Bepaal het doel van het artikel om een samenhangend artikel creëeren.
  4. Doe onderzoek.
  5. Fascineer het publiek en pak de aandacht. Maak gebruik van je leuke persoonlijkheid, fantasie en humor.

5 veelgemaakte fouten.

Oeps, foutje! Er is genoeg te zeggen over hoe het wel moet, maar in de ‘blogwereld’ zijn er ook een aantal klassieke fouten die vaak worden gemaakt.

  1. Doordat jouw bedrijfsblog niet toegankelijk genoeg is, zit je niet op één lijn met je leespubliek. Houd het simpel en eenvoudig en bouw vertrouwen op met je lezers.
  2. Het blog spreekt niet aan, omdat het te onpersoonlijk is. Laat de bedrijfspersoonlijkheid van de organisatie naar voren komen.
  3. Denken dat je dagelijks iets nieuws moet publiceren. Dit is niet nodig en neemt alle lol weg.
  4. Een afsluiting waar de doelgroep op afknapt. De afsluiting is erg belangrijk en herinnert de lezer eraan wat hij zojuist heeft gelezen. Je kunt van te voren een conclusie schrijven, zodat het artikel samenhangend blijft. Geef de lezers een goede laatste indruk met een dikke uitsmijter.
  5. Het artikel wordt niet goed nagekeken en zit bomvol spel- en stijlfouten. Let bij het nakijken op grammatica- en spellingsfouten. Let er ook op dat elke alinea slechts uit één onderwerp bestaat. Schrap lange zinnen en overbodige woorden.

De afsluiting

Dit zijn de tips over bij het schrijven voor je eigen blog. Met deze tips kun je ver komen, maar het belangrijkste is dat je blijft schrijven, want oefening baart kunst. Je weet nu alvast wat je wel en niet moet doen. Nu is het aan jou om deze tips bij het schrijven van je eigen bedrijfsblog toe te passen. Schrijf ze!

3-05-2014 door

Lorem Ipsum

Bij Typify krijgen wij met enige regelmaat de vraag wat toch de Spaanse teksten zijn in de webpagina’s van onze testomgeving. Voor onze klanten zonder...

Bij Typify krijgen wij met enige regelmaat de vraag wat toch de Spaanse teksten zijn in de webpagina’s van onze testomgeving. Voor onze klanten zonder een duidelijke contentstrategie maken wij met regelmaat gebruiken van Lorum Ipsum tekst om de website te vullen. Lorem ipsum is een proeftekst die door de drukkers en vormgevers wordt gebruikt om te kijken hoe een tekst of lettertype eruit ziet op een webpagina of drukwerk.

De Lorum ipsum teksten zijn pseudo-latijn en het wordt al sinds de 16e eeuw gebruikt als proeftekst. De tekst heeft geen enkele betekenis en staat vol met spelfouten en verbasteringen. Drukkers en vormgevers gaan er vanuit dat als de tekst leesbaar was de inhoud voor afleiding zou zorgen. Het gaat dus enkel om de vormgeving waarin de proeftekst is geplaatst.

Het “Lorem ipsum dolor sit amet..” komt uit een boek van Marcus Tullius Cicero uit 45 v. Chr. De tekst is dus al meer dan 2000 jaar oud.

10-09-2014 door

Hoe blijft een merk cool?

De ‘coolheid’ van een product kan van de ene op de andere dag veranderen. Het gaat snel van cool naar saai, zonder dat je precies kunt aanduiden waarom. Het is...

De ‘coolheid’ van een product kan van de ene op de andere dag veranderen. Het gaat snel van cool naar saai, zonder dat je precies kunt aanduiden waarom. Het is een gevoel.

Er zijn drie hoofdredenen waardoor merken oncool worden.

1. De technologie blijft zich vernieuwen en de demografie verandert. Denk aan de Blackberry’s die de ene dag nog cool waren en de volgende dag ‘Crackberry’s’ werden genoemd. Ongelofelijk veel mensen hadden de BB met de exclusieve BB-ping, maar nu is de technologie vernieuwd en is dit niet cool meer. Hier vond ook een demografische verschuiving plaats, want de Blackberry was eerst populair in Amerika en pas later kwam deze trend overwaaien naar Nederland.

2. Merken worden vergiftigd met hun eigen succes. Organisaties worden arrogant en gaan er vanuit dat de klanten blijven kopen. Ondertussen zijn de klanten het zat en nemen afstand van het merk. Zoals bij Sony met de geflopte Minidisk.

3. Merken willen te snel groeien en innoverend zijn. Zoals toen O’Neill opeens ook casual kleding ging verkopen, in plaats van alleen surf-kleding. Een merk moet vaak van te voren kiezen of het voor een cool imago gaat, gericht op een afgebakende doelgroep of zich op het grote publiek richt.

Wat kan een organisatie doen als de cool-status omlaag gaat?
Het merk herpositioneren om het weer aantrekkelijk te maken voor de doelgroep. De organisatie moet niet zomaar bepalen wat de doelgroep wilt, maar dit juist onderzoeken.
Kijk naar Polaroid in vergelijking met Kodak. Polaroid is cool, omdat het inspeelt op de ‘hipster’ trend. Er zijn weinig merken die zo’n comeback maken door herpositionering.

Naast het herpositioneren van je merk, kan het merk ook interessant worden door mee te groeien met de doelgroep. Toen Veronica begon had het ongeveer dezelfde doelgroep als BNN nu heeft. Nu richt Veronica zich op de 35+’ers omdat hun doelgroep ouder is geworden en Veronica als jeugdsentiment heeft.

Merkopositioneren
Merkpositioneren creëert een specifieke plaats in de markt voor het merk. Het reikt uit naar een bepaald type klant en levert voordelen die, beter dan concurrerende aanbiedingen, aansluiten bij hun behoeften. De werkelijke benadering van een merkpositionering in een markt wordt bepaald door:
– Te bepalen wie de doelgroep is en wat de doelgroep wilt
– Hoe de juiste voordelen naar de doelgroep wordt gecommuniceerd
– De huidige marktomgeving/-situatie

SWOT-analyse
Geef inzicht in de huidige status van je merk. Doe dit door middel van een SWOT-analyse. Hierbij kijk je naar de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van een organisatie binnen de markt. Het doel is om een duidelijke beeld van het merk te verkrijgen en een duidelijk inzicht in problemen en kansen te bereiken. Dit gaat vaak in combinatie met een concurrentie-analyse.

Je kunt je eigen positionering bekijken door de Brand Essence Wheel in te vullen.
In het Brand Essence Wheel komen de functionele- en psychosociale factoren naar voren. Daarnaast moet je de waarden die aan het merk worden gekoppeld bijstellen.
In het Brand Essence Wheel geef je antwoord op vier vragen.
– Wat zijn de fysieke eigenschappen van het product?
– Hoe is zou je het product beschrijven?
– Wat doet het product voor mij?
– Welk gevoel krijg ik door dit merk?

Brand_essence_wheel

Brand essence wheel

Dus als bedrijf moet je de doelgroep blijven onderzoeken om de coolstatus hoog te houden. Houd de doelgroep tevreden en maak een product die aansluit op de behoefte van je klanten. Daarnaast kijk je naar jouw positie op de markt. Denk goed na over de positionering om de hoogste cool-factor te bereiken.

5-01-2014 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2018 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.