Menu
Blog

Hosten in de cloud: Amazon

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame...

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame uitingen van grote en kleine softwarebedrijven. Microsoft biedt Azure, Google biedt Drive en Apple biedt iCloud. Dankzij de schaalvergroting van dergelijke bedrijven kunnen kleinere bedrijven en particulieren relatief goedkoop gebruik maken van enorme opslag- en rekencapaciteit.

De term cloud kan zowel op de infrastructuur als op software betrekking hebben. Een online applicatie als Google Drive (opvolger van Google Docs) maakt het mogelijk om in een webbrowser waar ook ter wereld aan documenten te werken. We spreken dan van SaaS, Software as a Service. De dienst Dropbox maakt het daarentegen mogelijk om bestanden wereldwijd online beschikbaar te maken voor een gebruiker. Dropbox is een typische IaaS oplossing, Infrastructure as a Service.

Ook Typify kiest voor zwaardere projecten voor de cloud. We hebben nu enkele projecten bij de infrastructuur van Amazon ondergebracht. Dankzij de Elastic Computing Cloud (EC2) kan tegen relatief lage kosten een server opgestart worden. Deze is geheel naar eigen wens in te richten en kan opgeschaald worden zodra dat nodig is.

Daarnaast biedt Amazon allerlei diensten aan die direct als ‘best practise’ afgenomen kunnen worden. Denk hierbij aan een database dienst, grote opslagvoorzieningen, backups, media servers en zoekmachines. Amazon zorgt voor de optimalisatie en de gebruiker betaalt een minimaal bedrag per seconde voor het gebruik.

De diensten draaien op enorm zware servers in de Amazon datacenters, verspreid over alle continenten. Als gebruiker huur je een stukje van een (of meerdere) server(s). Er wordt gebruik gemaakt van virtuele machines om een dergelijke server op te delen in meerdere kleine servers. Dankzij de enorme schaal waarop Amazon dit kan doen blijven de kosten relatief laag.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Amazon of vrijblijvend contact met Typify opnemen. Wij bieden ook ondersteuning bij de inrichting van Amazon cloud servers.

13-01-2016 door

Een eerlijke prijs voor een advertorial

Advertorials komen regelmatig voor op verschillende sites. Beginnende bloggers die succesvoller worden zullen merken dat bedrijven reclame willen maken via hun...

Advertorials komen regelmatig voor op verschillende sites. Beginnende bloggers die succesvoller worden zullen merken dat bedrijven reclame willen maken via hun weblog. Wij als internetbureau hebben gemerkt dat er nog weleens problemen ontstaan als het gaat om het overeenkomen van de kosten. De site-eigenaren die gevraagd worden advertorials te plaatsen hebben geen idee van de richtlijnen rond de vraagprijs.

We zien vaak dat bloggers geneigd zijn te kijken naar wat hun collega’s verdienen aan de advertorials. Dit is echter niet altijd een accurate richtlijn omdat alle advertorials en blogs verschillen. Om het samen te vatten: het is belangrijk om te kijken hoeveel bezoekers je hebt op je site en wat u voor invloed je op hen hebt, hoeveel waarde zij hechten aan jouw mening en wat je te bieden hebt. Dit zegt iets over hoe groot de kans is dat het product gekocht gaat worden door lezers. Het gaat allemaal om hoe breed je bereik is. Om hierop door te breien, kunnen we natuurlijk niet negeren dat Google een enorme rol speelt. Veel adverteerders hebben voornamelijk interesse in het verbeteren van hun eigen status binnen Google, dit kunnen ze doen door advertorials op jouw website te plaatsen. Een lijst met onderdelen waaraan je moet denken als je de prijs berekent voor advertorials zou er dus ongeveer zo uitzien:

  • De uiteindelijke, algehele indruk die je blog opwekt (schrijfstijl, layout)
  • Een gemiddelde van het aantal views per post
  • Het bereik van je site via social media
  • Pageviews
  • Aantal reacties
  • Hoeveelheid aan advertorials die al op je blog staan (als je meer dan 25% aan advertorials op je site hebt, wordt het al minder betrouwbaar en minder geloofwaardig)
  • Het onderwerp van je site
  • Schrijf je de advertorials zelf, want hier wordt ook naar gekeken
  • Vindbaarheid bij zoekmachines zoals Google en Bing

Er zijn wel degelijk richtlijnen die iets secuurder zijn. Het is dus niet gezegd dat dit de enige juiste manier is en dat jij je hieraan moet houden.

Uitgaande van het gemiddelde, is het startbedrag een nette €50,- euro. Bij elke 1000 unieke bezoekers per maand, gaat het bedrag 10 euro omhoog. Stel dat een site 3000 unieke bezoekers per maand heeft, dan zou het 3×10 zijn, waarbij we uitkomen op €30,-. Deze €30,- euro tellen we op bij de 50 euro en dus kunt je €80,- euro vragen.

Veel bedrijven die de advertorials willen plaatsen, zullen zo laag mogelijk proberen te gaan met de prijs. Ze zullen smoesjes bedenken dat hun ‘budget’ niet zover reikt als je vraagt of dat ze het überhaupt te duur vinden. Je moet een bedrag in je hoofd hebben waar jij je fijn bij voelt, bedenk wel dat als je onder de €50,- euro vraagt je relatief gezien onder het minimumloon zou werken.

19-01-2016 door

Webapplicaties als basis voor de automatisering

Als sales & marketingmanager van Internetbureau Typify spreek ik op netwerk events veel met ondernemers. Vaak hoor ik dat hun website weinig aandacht...

Als sales & marketingmanager van Internetbureau Typify spreek ik op netwerk events veel met ondernemers. Vaak hoor ik dat hun website weinig aandacht krijgt, omdat de acquisitie in de desbetreffende branche niet via het internet verloopt. Uit een kosten-batenanalyse kan natuurlijk blijken dat de website niet het belangrijkste verkoopkanaal is. Anno 2014 kan een website zoveel meer zijn dan enkel een fraai online visitekaartje om leads mee te generen!

De website meenemen in de automatisering van de bedrijfsprocessen levert vaak een flinke tijd- en kostenbesparingen op. Met intranet en extranet webapplicaties wordt een bedrijfswebsite ineens een projectmanagement tool, bedrijfsmagazine, of documentbeheersysteem.

Intranet maakt bijvoorbeeld interne kennis en data toegankelijk voor medewerkers, ongeacht hun locatie. Zeker voor organisaties met meerdere vestigingen biedt dit een groot voordeel. Via intranet is de kennis van het personeel niet alleen zichtbaar en deelbaar te maken, maar ook te behouden wanneer een medewerker vertrekt. Protocollen zijn eenvoudiger op te stellen, bekend te maken en na te leven. Het gevolg: een betere samenwerking tussen collega’s, verbeterde communicatie en een efficiëntere workflow.

Ook een extranet⎯een beveiligde omgeving waarin bedrijfsgegevens gedeeld kunnen worden met mensen buiten de organisatie⎯biedt veel voordelen. Klanten en leveranciers kunnen zelf de status zien van hun bestellingen en projecten, facturen en betalingen inzien of deelnemen aan een loyaltyprogramma. Op de juiste manier ingezet, verbetert extranet de relatie en communicatie met klanten en leveranciers en levert het een bijdrage aan de CRM-doelstellingen.

Bij het opzetten van een intra- of extranet komt aardig wat kijken. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een advies op maat.

Dit artikel verscheen eerder in Hét Ondernemersbelang Haaglanden 4 

29-10-2015 door

Typify WordPress Code Library

Typify heeft een sterke voorkeur voor Open Source software. Hier zijn genoeg redenen voor, een belangrijke is de flexibiliteit. Een systeem als WordPress wordt...

Typify heeft een sterke voorkeur voor Open Source software. Hier zijn genoeg redenen voor, een belangrijke is de flexibiliteit. Een systeem als WordPress wordt door leveranciers van commerciële pakketten vaak weggezet als beperkt in functionaliteit en schaalbaarheid. In praktijk blijkt niets minder waar.

Een content management systeem als WordPress wordt standaard met een doel geleverd. Er wordt voornamelijk de nadruk gelegd op bloggen of nieuwsberichten. Door het aanpassen van enkele instellingen kunnen we die nadruk al vrij snel wijzigen.

Daarnaast biedt WordPress voor ontwikkelaars een complete toolkit. Op vele plekken in de code zijn zogenoemde hooks opgenomen. Programmeurs kunnen hun plugins ‘vasthaken’ in de WordPress code en zo de achterkant en voorkant compleet wijzigen. Typify heeft in de loop der tijd een hoop ervaring opgedaan met de wensen en eisen van klanten. Op de punten waar WordPress hier niet aan voldoet hebben wij wijzigen gedaan, zonder ook maar een letter WordPress code aan te passen.

Dankzij onze uitgebreide code library zijn we in staat om snel websites op te zetten. We kunnen verschillende typen entiteiten met verschillende velden definiëren die direct in het CMS te onderhouden zijn. Denk bijvoorbeeld aan een Testimonials pagina. Met enkele regels code creëren we een nieuw type ‘testimonials’ met de velden ‘organisatie’, ‘werknemer’, ‘quote’ en ‘afbeelding’. Dit resulteert in een nieuwe sectie binnen WordPress waar nieuwe testimonials aangemaakt kunnen worden. De afbeelding wordt uit de media library van WordPress gehaald. Op de testimonials pagina worden alle testimonials vervolgens in de juiste volgorde op gestructureerde wijze weergegeven.

Zo zijn er nog vele andere mogelijkheden die WordPress biedt en waar Typify een API aan vastgebouwd heeft. Wilt u meer weten? Wij laten u graag alle mogelijkheden zien!

10-09-2015 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2018 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.