Menu
Blog

Hosten in de cloud: Amazon

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame...

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame uitingen van grote en kleine softwarebedrijven. Microsoft biedt Azure, Google biedt Drive en Apple biedt iCloud. Dankzij de schaalvergroting van dergelijke bedrijven kunnen kleinere bedrijven en particulieren relatief goedkoop gebruik maken van enorme opslag- en rekencapaciteit.

De term cloud kan zowel op de infrastructuur als op software betrekking hebben. Een online applicatie als Google Drive (opvolger van Google Docs) maakt het mogelijk om in een webbrowser waar ook ter wereld aan documenten te werken. We spreken dan van SaaS, Software as a Service. De dienst Dropbox maakt het daarentegen mogelijk om bestanden wereldwijd online beschikbaar te maken voor een gebruiker. Dropbox is een typische IaaS oplossing, Infrastructure as a Service.

Ook Typify kiest voor zwaardere projecten voor de cloud. We hebben nu enkele projecten bij de infrastructuur van Amazon ondergebracht. Dankzij de Elastic Computing Cloud (EC2) kan tegen relatief lage kosten een server opgestart worden. Deze is geheel naar eigen wens in te richten en kan opgeschaald worden zodra dat nodig is.

Daarnaast biedt Amazon allerlei diensten aan die direct als ‘best practise’ afgenomen kunnen worden. Denk hierbij aan een database dienst, grote opslagvoorzieningen, backups, media servers en zoekmachines. Amazon zorgt voor de optimalisatie en de gebruiker betaalt een minimaal bedrag per seconde voor het gebruik.

De diensten draaien op enorm zware servers in de Amazon datacenters, verspreid over alle continenten. Als gebruiker huur je een stukje van een (of meerdere) server(s). Er wordt gebruik gemaakt van virtuele machines om een dergelijke server op te delen in meerdere kleine servers. Dankzij de enorme schaal waarop Amazon dit kan doen blijven de kosten relatief laag.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Amazon of vrijblijvend contact met Typify opnemen. Wij bieden ook ondersteuning bij de inrichting van Amazon cloud servers.

13-01-2016 door

Starten met een bedrijfsblog

Wereldwijd zijn er miljoenen blogs op het internet. Het verradelijke aan het  beginnen van een blog is dat het makkelijker lijkt dan gedaan. Om een succesvol...

Wereldwijd zijn er miljoenen blogs op het internet. Het verradelijke aan het  beginnen van een blog is dat het makkelijker lijkt dan gedaan. Om een succesvol bedrijfsblog te maken komt er meer bij kijken dan zo nu en dan een grappig stukje schrijven. Er zijn maar weinig schrijvers die in één keer een goed stuk schrijven. Dit is logisch, want aan een professioneel stuk wordt veel aandacht besteed. De tijd en moeite die je in de bedrijfsblog steekt is het zeker waard, want een het is een uitstekend promotiemiddel en zorgt voor interactie met de doelgroep.

5 tips bij het schrijven van een klad

De eerste keer dat je een stuk schrijft is het een klad. De eerste herschrijving is fatsoenlijk. De tweede herschrijving is goed. De derde en vierde zijn zeer goed en alles hierna is uitstekend.

  1. Zonder je af en forceer jezelf om te blijven schrijven tot je daadwerkelijk klaar bent.
  2. Zorg voor een juiste mind set door je voor te bereiden op wat je gaat schrijven.
  3. Laat je fantasie de vrije loop gaan, later is er nog tijd om het artikel te verbeteren.
  4. Je kunt je ideeën baseren op een artikel van een andere schrijver. Neem geen inhoudelijk delen over. Doe je dit wel, verwijs dan naar de bron.
  5. Laat het klad een paar dagen liggen, zodat je het geschreven artikel later met een frisse blik kunt reflecteren.

Aan de slag

Goede zinnen schrijven is de basis van een goed artikel. De opbouw van de zinnen de de formulering moeten als vanzelfsprekend zijn. Concentreer je hierop als je aan de slag gaat met de inhoud.

5 tips bij het schrijven van goede zinnen

  1. Gebruik beeldtaal en schrijf beschrijvend.
  2. Lok emoties uit en leef je in in je lezers.
  3. Schrijf actief. “De passief geschreven zinnen kunnen minder snel worden opgenomen in het geheugen van lezers die deze zin zojuist hebben gelezen.” Of: “Actieve zinnen worden snel opgenomen in het geheugen van de lezers.” Wat leest makkelijker?
  4. Schrijf over feiten door middel van de 5W’s en de H. Wie, wat, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. De belangrijkste informatie zet je bovenaan.
  5. Blijven oefenen.

5 tips om een goed artikel te schrijven

  1. De titel moet pakkend zijn, anders haakt je doelgroep al snel af.
  2. Weet naar welke informatie jouw doelgroep smacht. Schrijf over onderwerpen die de doelgroep ‘s nachts uit zijn slaap houden.
  3. Bepaal het doel van het artikel om een samenhangend artikel creëeren.
  4. Doe onderzoek.
  5. Fascineer het publiek en pak de aandacht. Maak gebruik van je leuke persoonlijkheid, fantasie en humor.

5 veelgemaakte fouten.

Oeps, foutje! Er is genoeg te zeggen over hoe het wel moet, maar in de ‘blogwereld’ zijn er ook een aantal klassieke fouten die vaak worden gemaakt.

  1. Doordat jouw bedrijfsblog niet toegankelijk genoeg is, zit je niet op één lijn met je leespubliek. Houd het simpel en eenvoudig en bouw vertrouwen op met je lezers.
  2. Het blog spreekt niet aan, omdat het te onpersoonlijk is. Laat de bedrijfspersoonlijkheid van de organisatie naar voren komen.
  3. Denken dat je dagelijks iets nieuws moet publiceren. Dit is niet nodig en neemt alle lol weg.
  4. Een afsluiting waar de doelgroep op afknapt. De afsluiting is erg belangrijk en herinnert de lezer eraan wat hij zojuist heeft gelezen. Je kunt van te voren een conclusie schrijven, zodat het artikel samenhangend blijft. Geef de lezers een goede laatste indruk met een dikke uitsmijter.
  5. Het artikel wordt niet goed nagekeken en zit bomvol spel- en stijlfouten. Let bij het nakijken op grammatica- en spellingsfouten. Let er ook op dat elke alinea slechts uit één onderwerp bestaat. Schrap lange zinnen en overbodige woorden.

De afsluiting

Dit zijn de tips over bij het schrijven voor je eigen blog. Met deze tips kun je ver komen, maar het belangrijkste is dat je blijft schrijven, want oefening baart kunst. Je weet nu alvast wat je wel en niet moet doen. Nu is het aan jou om deze tips bij het schrijven van je eigen bedrijfsblog toe te passen. Schrijf ze!

3-05-2014 door

Cachegeheugen van browser wissen

Uw internetbrowser heeft een tijdelijk geheugen, een cache genoemd. Het slaat veel en uiteenlopende informatie op van webpagina’s die u bezoekt. Maar dit...

Uw internetbrowser heeft een tijdelijk geheugen, een cache genoemd. Het slaat veel en uiteenlopende informatie op van webpagina’s die u bezoekt. Maar dit geheugen kan u ook in de weg zitten, het kan u namelijk hinderen bij het bekijken van inhoud die is geüpdatet. Soms veroorzaakt een volle cache ook functionele problemen. Dit is allemaal makkelijk op te lossen door uw tijdelijk geheugen op te schonen. Hieronder kunt u zien hoe u dit doet bij welke browser.

Bij Android:

  1. U doet dit door de browser te openen en te drukken op het knopje “Instellingen”.
  2. Onder “Privacy en beveiliging” vindt u “Buffer leegmaken”. Klik hierop.

Bij Chrome:

  1. U moet de instellingen van Chrome openen. Dit doet u door het menu icoontje aan te klikken in de rechterhoek van de browser en daar op “instellingen” te drukken. Een andere manier om daar te komen is door ^ Control+⇧ Shift+⌦ Delete op een PC in te drukken of op een Mac ⇧ Shift+⌘ Command+⌦ Delete.
  2. Als u in de instellingen bent, klik dan op “Geavanceerde instellingen weergeven” dit staat helemaal onderaan.
  3. Scroll naar de sectie “Privacy” en druk op “Browsegegevens wissen”
  4. Selecteer “Gecachte afbeeldingen en bestanden”. Zet alle andere opties uit om te voorkomen dat u browsegeschiedenis, cookies of andere dingen verwijdert als u deze wenst  te behouden.
  5. Vervolgens kunt u achter “De volgende items verwijderen van” “het eerste gebruik” aanklikken.
  6. Druk op “Browsegegevens wissen”.

Bij Firefox:

  1. Op een PC klikt u op het “Firefox” menu in de linkerhoek boven. Vervolgens selecteert u de rechterpijl naast “Geschiedenis>” en klikt u op “Alle Geschiedenis wissen”. Of druk op  ^ Ctrl+⇧ Shift+⌦ Delete.

Op een Mac kunt u in het keuzemenu “Verwijder geschiedenis” aanklikken. Of druk op ⇧ Shift+⌘ Command+⌦ Delete.

  1. Naast “te wissen tijdsperiode” kunt u klikken op “Alles”.
  2. Vink “Buffer” aan maar zorg dat alle andere vakjes niet aangevinkt zijn!
  3. Klik dan op “Nu wissen”.

Bij Internet Explorer 8 en hoger:

  1. Als uw browser geopend is, klikt u op de pictogram van het tandwiel om instellingen te openen.
  2. Selecteer vervolgens “Beveiliging” en daarna “Browsegeschiedenis verwijderen”. U kunt hier op PC ook komen door op ^ Ctrl+⇧ Shift+⌦ Delete te drukken.
  3. Selecteer de box “Tijdelijke internetbestanden en websitebestanden”.
  4. Vergeet niet dat u de rest van de boxjes niet moet aanvinken. Vooral “Gegevens van favoriete websites behouden” ! Zorg dat deze dus niet aangevinkt is. Deze lijst is nodig om uw geheugen compleet te wissen.
  5. Druk op de knop “Verwijderen”. Het is gelukt!

8-07-2015 door

Sponsoring Winter Trial 2013

Ook dit jaar heeft Internetbureau Typify het rally team van Hans Timmermans en Bert van Eeden gesponsord. De rally ging van start op 20 januari 2013 bij het...

Ook dit jaar heeft Internetbureau Typify het rally team van Hans Timmermans en Bert van Eeden gesponsord. De rally ging van start op 20 januari 2013 bij het hoofdkantoor van VREDESTEIN in Enschede. Met teams vanuit Ierland, Engeland Noorwegen, België, Nederland en Duitsland werd de tocht met klassieke auto’s gereden naar het 2500 kilometer verder gelegen Salzburg. Een leuke bijkomstigheid was dat het Typify logo met enige regelmaat was te zien bij Classic Car Rally: Winter Trial op TRL 7.

IMG_1579s
30-07-2013 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2017 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.