Menu
Blog

Typify WordPress Code Library

Typify heeft een sterke voorkeur voor Open Source software. Hier zijn genoeg redenen voor, een belangrijke is de flexibiliteit. Een systeem als WordPress wordt...

Typify heeft een sterke voorkeur voor Open Source software. Hier zijn genoeg redenen voor, een belangrijke is de flexibiliteit. Een systeem als WordPress wordt door leveranciers van commerciële pakketten vaak weggezet als beperkt in functionaliteit en schaalbaarheid. In praktijk blijkt niets minder waar.

Een content management systeem als WordPress wordt standaard met een doel geleverd. Er wordt voornamelijk de nadruk gelegd op bloggen of nieuwsberichten. Door het aanpassen van enkele instellingen kunnen we die nadruk al vrij snel wijzigen.

Daarnaast biedt WordPress voor ontwikkelaars een complete toolkit. Op vele plekken in de code zijn zogenoemde hooks opgenomen. Programmeurs kunnen hun plugins ‘vasthaken’ in de WordPress code en zo de achterkant en voorkant compleet wijzigen. Typify heeft in de loop der tijd een hoop ervaring opgedaan met de wensen en eisen van klanten. Op de punten waar WordPress hier niet aan voldoet hebben wij wijzigen gedaan, zonder ook maar een letter WordPress code aan te passen.

Dankzij onze uitgebreide code library zijn we in staat om snel websites op te zetten. We kunnen verschillende typen entiteiten met verschillende velden definiëren die direct in het CMS te onderhouden zijn. Denk bijvoorbeeld aan een Testimonials pagina. Met enkele regels code creëren we een nieuw type ‘testimonials’ met de velden ‘organisatie’, ‘werknemer’, ‘quote’ en ‘afbeelding’. Dit resulteert in een nieuwe sectie binnen WordPress waar nieuwe testimonials aangemaakt kunnen worden. De afbeelding wordt uit de media library van WordPress gehaald. Op de testimonials pagina worden alle testimonials vervolgens in de juiste volgorde op gestructureerde wijze weergegeven.

Zo zijn er nog vele andere mogelijkheden die WordPress biedt en waar Typify een API aan vastgebouwd heeft. Wilt u meer weten? Wij laten u graag alle mogelijkheden zien!

10-09-2015 door

Hoe blijft een merk cool?

De ‘coolheid’ van een product kan van de ene op de andere dag veranderen. Het gaat snel van cool naar saai, zonder dat je precies kunt aanduiden waarom. Het is...

De ‘coolheid’ van een product kan van de ene op de andere dag veranderen. Het gaat snel van cool naar saai, zonder dat je precies kunt aanduiden waarom. Het is een gevoel.

Er zijn drie hoofdredenen waardoor merken oncool worden.

1. De technologie blijft zich vernieuwen en de demografie verandert. Denk aan de Blackberry’s die de ene dag nog cool waren en de volgende dag ‘Crackberry’s’ werden genoemd. Ongelofelijk veel mensen hadden de BB met de exclusieve BB-ping, maar nu is de technologie vernieuwd en is dit niet cool meer. Hier vond ook een demografische verschuiving plaats, want de Blackberry was eerst populair in Amerika en pas later kwam deze trend overwaaien naar Nederland.

2. Merken worden vergiftigd met hun eigen succes. Organisaties worden arrogant en gaan er vanuit dat de klanten blijven kopen. Ondertussen zijn de klanten het zat en nemen afstand van het merk. Zoals bij Sony met de geflopte Minidisk.

3. Merken willen te snel groeien en innoverend zijn. Zoals toen O’Neill opeens ook casual kleding ging verkopen, in plaats van alleen surf-kleding. Een merk moet vaak van te voren kiezen of het voor een cool imago gaat, gericht op een afgebakende doelgroep of zich op het grote publiek richt.

Wat kan een organisatie doen als de cool-status omlaag gaat?
Het merk herpositioneren om het weer aantrekkelijk te maken voor de doelgroep. De organisatie moet niet zomaar bepalen wat de doelgroep wilt, maar dit juist onderzoeken.
Kijk naar Polaroid in vergelijking met Kodak. Polaroid is cool, omdat het inspeelt op de ‘hipster’ trend. Er zijn weinig merken die zo’n comeback maken door herpositionering.

Naast het herpositioneren van je merk, kan het merk ook interessant worden door mee te groeien met de doelgroep. Toen Veronica begon had het ongeveer dezelfde doelgroep als BNN nu heeft. Nu richt Veronica zich op de 35+’ers omdat hun doelgroep ouder is geworden en Veronica als jeugdsentiment heeft.

Merkopositioneren
Merkpositioneren creëert een specifieke plaats in de markt voor het merk. Het reikt uit naar een bepaald type klant en levert voordelen die, beter dan concurrerende aanbiedingen, aansluiten bij hun behoeften. De werkelijke benadering van een merkpositionering in een markt wordt bepaald door:
– Te bepalen wie de doelgroep is en wat de doelgroep wilt
– Hoe de juiste voordelen naar de doelgroep wordt gecommuniceerd
– De huidige marktomgeving/-situatie

SWOT-analyse
Geef inzicht in de huidige status van je merk. Doe dit door middel van een SWOT-analyse. Hierbij kijk je naar de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen van een organisatie binnen de markt. Het doel is om een duidelijke beeld van het merk te verkrijgen en een duidelijk inzicht in problemen en kansen te bereiken. Dit gaat vaak in combinatie met een concurrentie-analyse.

Je kunt je eigen positionering bekijken door de Brand Essence Wheel in te vullen.
In het Brand Essence Wheel komen de functionele- en psychosociale factoren naar voren. Daarnaast moet je de waarden die aan het merk worden gekoppeld bijstellen.
In het Brand Essence Wheel geef je antwoord op vier vragen.
– Wat zijn de fysieke eigenschappen van het product?
– Hoe is zou je het product beschrijven?
– Wat doet het product voor mij?
– Welk gevoel krijg ik door dit merk?

Brand_essence_wheel

Brand essence wheel

Dus als bedrijf moet je de doelgroep blijven onderzoeken om de coolstatus hoog te houden. Houd de doelgroep tevreden en maak een product die aansluit op de behoefte van je klanten. Daarnaast kijk je naar jouw positie op de markt. Denk goed na over de positionering om de hoogste cool-factor te bereiken.

5-01-2014 door

Hosten in de cloud: Amazon

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame...

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame uitingen van grote en kleine softwarebedrijven. Microsoft biedt Azure, Google biedt Drive en Apple biedt iCloud. Dankzij de schaalvergroting van dergelijke bedrijven kunnen kleinere bedrijven en particulieren relatief goedkoop gebruik maken van enorme opslag- en rekencapaciteit.

De term cloud kan zowel op de infrastructuur als op software betrekking hebben. Een online applicatie als Google Drive (opvolger van Google Docs) maakt het mogelijk om in een webbrowser waar ook ter wereld aan documenten te werken. We spreken dan van SaaS, Software as a Service. De dienst Dropbox maakt het daarentegen mogelijk om bestanden wereldwijd online beschikbaar te maken voor een gebruiker. Dropbox is een typische IaaS oplossing, Infrastructure as a Service.

Ook Typify kiest voor zwaardere projecten voor de cloud. We hebben nu enkele projecten bij de infrastructuur van Amazon ondergebracht. Dankzij de Elastic Computing Cloud (EC2) kan tegen relatief lage kosten een server opgestart worden. Deze is geheel naar eigen wens in te richten en kan opgeschaald worden zodra dat nodig is.

Daarnaast biedt Amazon allerlei diensten aan die direct als ‘best practise’ afgenomen kunnen worden. Denk hierbij aan een database dienst, grote opslagvoorzieningen, backups, media servers en zoekmachines. Amazon zorgt voor de optimalisatie en de gebruiker betaalt een minimaal bedrag per seconde voor het gebruik.

De diensten draaien op enorm zware servers in de Amazon datacenters, verspreid over alle continenten. Als gebruiker huur je een stukje van een (of meerdere) server(s). Er wordt gebruik gemaakt van virtuele machines om een dergelijke server op te delen in meerdere kleine servers. Dankzij de enorme schaal waarop Amazon dit kan doen blijven de kosten relatief laag.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Amazon of vrijblijvend contact met Typify opnemen. Wij bieden ook ondersteuning bij de inrichting van Amazon cloud servers.

13-01-2016 door

Een eerlijke prijs voor een advertorial

Advertorials komen regelmatig voor op verschillende sites. Beginnende bloggers die succesvoller worden zullen merken dat bedrijven reclame willen maken via hun...

Advertorials komen regelmatig voor op verschillende sites. Beginnende bloggers die succesvoller worden zullen merken dat bedrijven reclame willen maken via hun weblog. Wij als internetbureau hebben gemerkt dat er nog weleens problemen ontstaan als het gaat om het overeenkomen van de kosten. De site-eigenaren die gevraagd worden advertorials te plaatsen hebben geen idee van de richtlijnen rond de vraagprijs.

We zien vaak dat bloggers geneigd zijn te kijken naar wat hun collega’s verdienen aan de advertorials. Dit is echter niet altijd een accurate richtlijn omdat alle advertorials en blogs verschillen. Om het samen te vatten: het is belangrijk om te kijken hoeveel bezoekers je hebt op je site en wat u voor invloed je op hen hebt, hoeveel waarde zij hechten aan jouw mening en wat je te bieden hebt. Dit zegt iets over hoe groot de kans is dat het product gekocht gaat worden door lezers. Het gaat allemaal om hoe breed je bereik is. Om hierop door te breien, kunnen we natuurlijk niet negeren dat Google een enorme rol speelt. Veel adverteerders hebben voornamelijk interesse in het verbeteren van hun eigen status binnen Google, dit kunnen ze doen door advertorials op jouw website te plaatsen. Een lijst met onderdelen waaraan je moet denken als je de prijs berekent voor advertorials zou er dus ongeveer zo uitzien:

  • De uiteindelijke, algehele indruk die je blog opwekt (schrijfstijl, layout)
  • Een gemiddelde van het aantal views per post
  • Het bereik van je site via social media
  • Pageviews
  • Aantal reacties
  • Hoeveelheid aan advertorials die al op je blog staan (als je meer dan 25% aan advertorials op je site hebt, wordt het al minder betrouwbaar en minder geloofwaardig)
  • Het onderwerp van je site
  • Schrijf je de advertorials zelf, want hier wordt ook naar gekeken
  • Vindbaarheid bij zoekmachines zoals Google en Bing

Er zijn wel degelijk richtlijnen die iets secuurder zijn. Het is dus niet gezegd dat dit de enige juiste manier is en dat jij je hieraan moet houden.

Uitgaande van het gemiddelde, is het startbedrag een nette €50,- euro. Bij elke 1000 unieke bezoekers per maand, gaat het bedrag 10 euro omhoog. Stel dat een site 3000 unieke bezoekers per maand heeft, dan zou het 3×10 zijn, waarbij we uitkomen op €30,-. Deze €30,- euro tellen we op bij de 50 euro en dus kunt je €80,- euro vragen.

Veel bedrijven die de advertorials willen plaatsen, zullen zo laag mogelijk proberen te gaan met de prijs. Ze zullen smoesjes bedenken dat hun ‘budget’ niet zover reikt als je vraagt of dat ze het überhaupt te duur vinden. Je moet een bedrag in je hoofd hebben waar jij je fijn bij voelt, bedenk wel dat als je onder de €50,- euro vraagt je relatief gezien onder het minimumloon zou werken.

19-01-2016 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2018 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.