Menu
Blog

Wat is Customer Relationship Management?

Microsoft Excel wordt bij veel bedrijven nog gebruikt voor het bijhouden van de klantgegevens. Het is een overzichtelijk en betrouwbaar programma. Vooral voor...

Microsoft Excel wordt bij veel bedrijven nog gebruikt voor het bijhouden van de klantgegevens. Het is een overzichtelijk en betrouwbaar programma. Vooral voor het gebruik van wiskundige formules is dit een ideaal programma. Voor het bijhouden van klantgegevens zijn er programma’s die nog veel gebruiksvriendelijker en efficiënter zijn dan Excel. Een Customer Relationship Management (CRM) systeem is speciaal ontwikkeld voor het onderhouden en optimaliseren van de klantcontactmomenten. Je kunt in één oogopslag de voortgang van de marketing en sales processen overzien. Deze informatie geeft je de mogelijkheid om dit proces zo effectief mogelijk aan te sturen.

Eenvoud

Een CRM systeem heeft als doel de klant- en relatiegegevens zo eenvoudig en overzichtelijk mogelijk te managen. Een veld invullen of iets opzoeken in een CRM systeem is gemakkelijk. Voor programma’s als Excel zijn er verschillende formules om data op te zoeken. Bij een CRM systeem gebruikt iedereen juist dezelfde methode.

Het Customer Relationship Management-systeem is bij elke gebruiker up-to-date. Je kunt dit bestand beheren via een cloudservice. Elke keer wanneer iemand een wifi-verbinding heeft, worden de klantgegevens opgeslagen en gesynchroniseerd. Collega’s hoeven dus geen losse bestanden meer naar elkaar te sturen.

Coaching

Het managen van een sales-team is niet altijd makkelijk. Je kunt niet continu zien waar het team zich precies mee bezighoudt. CRM software maakt het mogelijk om meer betrokken te zijn bij de voortgang van de sales-medewerkers. In een CRM systeem maak je een file aan voor elke klant, waarin het aantal en de inhoud van e-mail, telefoontjes en bezoek wordt geregistreerd. Dit biedt kansen om te bepalen hoe en hoe vaak de relatie met de klant wordt onderhouden.

Ook kun je accountmanagers de opdracht geven om de klantgesprekken via het CRM vast te leggen. Pitches, communicatie en de algemene houding van het sales-team zijn hierdoor te monitoren en op de inhoud beter aan te sturen.

Automatiseren

Naast de eenvoud en het overzicht, kun je met een CRM systeem ook de overbodige taken automatiseren. Je kunt instellen dat (standaard)mails op een aangeven tijd of datum worden verstuurd. Campagnes worden automatisch bijgehouden. En gebaseerd op de behaalde resultaten maakt een CRM systeem een omzet- of verkoopprognose. Dit zijn allerlei elementen die extra tijd kosten bij gebruik van een Excel spreadsheet.

CRM

Customer Relationship Management is een buitengewoon praktische manier om klantrelaties te onderhouden en te versterken. Een CRM systeem maakt het beheren van de klantgegevens eenvoudig, overzichtelijk en snel. Er zijn diverse CRM pakketen op de markt met branche specifieke functionaliteiten. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een advies op maat.

 

1-03-2015 door

De opkomst van open source

Typify geeft sterk de voorkeur aan open source systemen. We werken graag met een open source CMS als WordPress of Drupal, maar ook met frameworks als jQuery,...

Typify geeft sterk de voorkeur aan open source systemen. We werken graag met een open source CMS als WordPress of Drupal, maar ook met frameworks als jQuery, Ruby on Rails of CakePHP. Per project bekijken wij welke systemen het beste aansluiten bij de wensen van onze klanten.

De gedachte dat betalen voor software betere kwaliteit en ondersteuning oplevert heerst nog vaak onder klanten. Deze gedachte is achterhaald door de vele softwarebedrijven die hun licentiesoftware onder het open source label uitbrengen. Open source betekent namelijk niet per definitie dat de software ook gratis moet zijn. Zodra de broncode inzichtelijk gemaakt wordt spreken we van open source. Ondersteuning wordt daarnaast vaak door derde partijen geleverd.

Juist de transparantie naar de wereld wordt als pluspunt ervaren. Niet alleen kunnen gebruikers zelf verder ontwikkelen aan de software, er is ook een zekerheid dat de code constant onder de loep ligt als het gaat om veiligheid en efficiëntie. Door open source te gebruiken maken wij onze klanten niet afhankelijk van ons. Dit betekent ook dat wij altijd ons best zullen moeten blijven doen om onze klanten tevreden te houden.

Wanneer we kijken naar het gebruik van open source software zien we in de CMS wereld al langer een verschuiving. Maar liefst 60% van de CMS gedreven websites draait op WordPress. Daartoe behoren ook grote websites als TechCrunch en de New York Times. Overheden eisen steeds meer open source om de staatsveiligheid te kunnen garanderen. Daarnaast zien we in de commerciële sector ook een toename. In 2012 gaf 60% van de bedrijven aan gebruik te maken van Open Source. Dit percentage stijgt ieder jaar. De verdere professionalisering van pakketten als OpenERP en SugarCRM dragen hier zeker aan bij.

Voor meer informatie over de voordelen, nadelen en implementatie van open source software kunt u vrijblijvend contact met Typify opnemen.

23-04-2015 door

Hoe kom ik aan onderwerpen?

De sleutel tot online succes is: goede content creëren. Iedere blogschrijver weet dat dit niet altijd even makkelijk gaat. Je hebt van die dagen dat de ideeën...

De sleutel tot online succes is: goede content creëren. Iedere blogschrijver weet dat dit niet altijd even makkelijk gaat. Je hebt van die dagen dat de ideeën ‘op’ zijn en je nergens inspiratie uit kunt halen. Er zijn eeuwenoude tactieken die gegarandeerd een schrijfmachine van je zullen maken, één daarvan is deze:

  • Neem overal en altijd een notitieboekje mee om je ideeën in op te schrijven. Als je eenmaal begint met schrijven heb je genoeg materiaal om mee aan de slag te gaan. Als je niet altijd een notitieboekje bij je hebt, kun je je ideeën natuurlijk ook opschrijven in je agenda en op je in de notitie-app van je smartphone.

Maar wat nou als de onderwerpen niet vanzelf komen aanwaaien? Dan hoef je simpelweg maar één van deze drie vragen te beantwoorden om tot een idee te komen.

  1. Welke vragen is niemand in jouw branche bereid te beantwoorden?

Elke keer wanneer je een idee krijgt over wat er in jouw branche niet of nauwelijks naar buiten wordt gecommuniceerd schrijf je dit op. Eén van de vele onderwerpen die vaak worden verzwegen is de financiën. Elke industrie heeft zijn geheimen en de lezers zijn hier maar al te nieuwsgierig naar.

  1. Waarover zijn mensen in de branche het vaak niet met jou eens?

Deze vraag zorgde voor het succes van Peter Thiel, de bedenker van Paypal en Facebook investeerder. Thiel gebruikt deze vraag om ondernemers aan te zetten tot het bedenken van grootse product- en marktideeën.

Door deze vraag krijgen je hersenen ongemakkelijke en storende ideeën, waarmee je jezelf uitdaagt om outside the box te denken. Schrijf over de aspecten in jouw branche die over het algemeen geaccepteerd zijn, maar die jij niet logisch vindt.

Wees niet bang om een sterke controversiële houding aan te nemen. Met een sterke positie krijg je veel meer aandacht dan door saai te zijn en altijd gelijk te hebben. Bij het schrijven van zo’n artikel is het wel van belang dat de idealen van je bedrijf voorop worden gesteld.

  1. Wat zal er volgens jou in de toekomst gebeuren, waarvan anderen denken dat dit onmogelijk of onwaarschijnlijk is?

Als deskundige in jouw vakgebied bezit je over grondige kennis die jouw lezers graag willen lezen. Maak gebruik van deze kennis door gedurfde voorspellingen te maken over de toekomst van je branche.

Het beantwoorden van deze vragen kan minstens tientallen ideeën opbrengen. Je blijft interessant voor je doelgroep als je innoverend bent. Onderscheid jezelf door over onderwerpen te schrijven waar niemand over schrijft. Zet je lezer naar je hand.

23-06-2014 door

Hosten in de cloud: Amazon

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame...

De cloud is het afgelopen jaar getransformeerd van een technisch- naar een marketing begrip. De term is relatief nieuw en komt daarom goed over op reclame uitingen van grote en kleine softwarebedrijven. Microsoft biedt Azure, Google biedt Drive en Apple biedt iCloud. Dankzij de schaalvergroting van dergelijke bedrijven kunnen kleinere bedrijven en particulieren relatief goedkoop gebruik maken van enorme opslag- en rekencapaciteit.

De term cloud kan zowel op de infrastructuur als op software betrekking hebben. Een online applicatie als Google Drive (opvolger van Google Docs) maakt het mogelijk om in een webbrowser waar ook ter wereld aan documenten te werken. We spreken dan van SaaS, Software as a Service. De dienst Dropbox maakt het daarentegen mogelijk om bestanden wereldwijd online beschikbaar te maken voor een gebruiker. Dropbox is een typische IaaS oplossing, Infrastructure as a Service.

Ook Typify kiest voor zwaardere projecten voor de cloud. We hebben nu enkele projecten bij de infrastructuur van Amazon ondergebracht. Dankzij de Elastic Computing Cloud (EC2) kan tegen relatief lage kosten een server opgestart worden. Deze is geheel naar eigen wens in te richten en kan opgeschaald worden zodra dat nodig is.

Daarnaast biedt Amazon allerlei diensten aan die direct als ‘best practise’ afgenomen kunnen worden. Denk hierbij aan een database dienst, grote opslagvoorzieningen, backups, media servers en zoekmachines. Amazon zorgt voor de optimalisatie en de gebruiker betaalt een minimaal bedrag per seconde voor het gebruik.

De diensten draaien op enorm zware servers in de Amazon datacenters, verspreid over alle continenten. Als gebruiker huur je een stukje van een (of meerdere) server(s). Er wordt gebruik gemaakt van virtuele machines om een dergelijke server op te delen in meerdere kleine servers. Dankzij de enorme schaal waarop Amazon dit kan doen blijven de kosten relatief laag.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Amazon of vrijblijvend contact met Typify opnemen. Wij bieden ook ondersteuning bij de inrichting van Amazon cloud servers.

13-01-2016 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2017 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.