Menu
Blog

Webapplicaties als basis voor de automatisering

Als sales & marketingmanager van Internetbureau Typify spreek ik op netwerk events veel met ondernemers. Vaak hoor ik dat hun website weinig aandacht...

Als sales & marketingmanager van Internetbureau Typify spreek ik op netwerk events veel met ondernemers. Vaak hoor ik dat hun website weinig aandacht krijgt, omdat de acquisitie in de desbetreffende branche niet via het internet verloopt. Uit een kosten-batenanalyse kan natuurlijk blijken dat de website niet het belangrijkste verkoopkanaal is. Anno 2014 kan een website zoveel meer zijn dan enkel een fraai online visitekaartje om leads mee te generen!

De website meenemen in de automatisering van de bedrijfsprocessen levert vaak een flinke tijd- en kostenbesparingen op. Met intranet en extranet webapplicaties wordt een bedrijfswebsite ineens een projectmanagement tool, bedrijfsmagazine, of documentbeheersysteem.

Intranet maakt bijvoorbeeld interne kennis en data toegankelijk voor medewerkers, ongeacht hun locatie. Zeker voor organisaties met meerdere vestigingen biedt dit een groot voordeel. Via intranet is de kennis van het personeel niet alleen zichtbaar en deelbaar te maken, maar ook te behouden wanneer een medewerker vertrekt. Protocollen zijn eenvoudiger op te stellen, bekend te maken en na te leven. Het gevolg: een betere samenwerking tussen collega’s, verbeterde communicatie en een efficiëntere workflow.

Ook een extranet⎯een beveiligde omgeving waarin bedrijfsgegevens gedeeld kunnen worden met mensen buiten de organisatie⎯biedt veel voordelen. Klanten en leveranciers kunnen zelf de status zien van hun bestellingen en projecten, facturen en betalingen inzien of deelnemen aan een loyaltyprogramma. Op de juiste manier ingezet, verbetert extranet de relatie en communicatie met klanten en leveranciers en levert het een bijdrage aan de CRM-doelstellingen.

Bij het opzetten van een intra- of extranet komt aardig wat kijken. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een advies op maat.

Dit artikel verscheen eerder in Hét Ondernemersbelang Haaglanden 4 

29-10-2015 door

Starten met een bedrijfsblog

Wereldwijd zijn er miljoenen blogs op het internet. Het verradelijke aan het  beginnen van een blog is dat het makkelijker lijkt dan gedaan. Om een succesvol...

Wereldwijd zijn er miljoenen blogs op het internet. Het verradelijke aan het  beginnen van een blog is dat het makkelijker lijkt dan gedaan. Om een succesvol bedrijfsblog te maken komt er meer bij kijken dan zo nu en dan een grappig stukje schrijven. Er zijn maar weinig schrijvers die in één keer een goed stuk schrijven. Dit is logisch, want aan een professioneel stuk wordt veel aandacht besteed. De tijd en moeite die je in de bedrijfsblog steekt is het zeker waard, want een het is een uitstekend promotiemiddel en zorgt voor interactie met de doelgroep.

5 tips bij het schrijven van een klad

De eerste keer dat je een stuk schrijft is het een klad. De eerste herschrijving is fatsoenlijk. De tweede herschrijving is goed. De derde en vierde zijn zeer goed en alles hierna is uitstekend.

  1. Zonder je af en forceer jezelf om te blijven schrijven tot je daadwerkelijk klaar bent.
  2. Zorg voor een juiste mind set door je voor te bereiden op wat je gaat schrijven.
  3. Laat je fantasie de vrije loop gaan, later is er nog tijd om het artikel te verbeteren.
  4. Je kunt je ideeën baseren op een artikel van een andere schrijver. Neem geen inhoudelijk delen over. Doe je dit wel, verwijs dan naar de bron.
  5. Laat het klad een paar dagen liggen, zodat je het geschreven artikel later met een frisse blik kunt reflecteren.

Aan de slag

Goede zinnen schrijven is de basis van een goed artikel. De opbouw van de zinnen de de formulering moeten als vanzelfsprekend zijn. Concentreer je hierop als je aan de slag gaat met de inhoud.

5 tips bij het schrijven van goede zinnen

  1. Gebruik beeldtaal en schrijf beschrijvend.
  2. Lok emoties uit en leef je in in je lezers.
  3. Schrijf actief. “De passief geschreven zinnen kunnen minder snel worden opgenomen in het geheugen van lezers die deze zin zojuist hebben gelezen.” Of: “Actieve zinnen worden snel opgenomen in het geheugen van de lezers.” Wat leest makkelijker?
  4. Schrijf over feiten door middel van de 5W’s en de H. Wie, wat, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. De belangrijkste informatie zet je bovenaan.
  5. Blijven oefenen.

5 tips om een goed artikel te schrijven

  1. De titel moet pakkend zijn, anders haakt je doelgroep al snel af.
  2. Weet naar welke informatie jouw doelgroep smacht. Schrijf over onderwerpen die de doelgroep ‘s nachts uit zijn slaap houden.
  3. Bepaal het doel van het artikel om een samenhangend artikel creëeren.
  4. Doe onderzoek.
  5. Fascineer het publiek en pak de aandacht. Maak gebruik van je leuke persoonlijkheid, fantasie en humor.

5 veelgemaakte fouten.

Oeps, foutje! Er is genoeg te zeggen over hoe het wel moet, maar in de ‘blogwereld’ zijn er ook een aantal klassieke fouten die vaak worden gemaakt.

  1. Doordat jouw bedrijfsblog niet toegankelijk genoeg is, zit je niet op één lijn met je leespubliek. Houd het simpel en eenvoudig en bouw vertrouwen op met je lezers.
  2. Het blog spreekt niet aan, omdat het te onpersoonlijk is. Laat de bedrijfspersoonlijkheid van de organisatie naar voren komen.
  3. Denken dat je dagelijks iets nieuws moet publiceren. Dit is niet nodig en neemt alle lol weg.
  4. Een afsluiting waar de doelgroep op afknapt. De afsluiting is erg belangrijk en herinnert de lezer eraan wat hij zojuist heeft gelezen. Je kunt van te voren een conclusie schrijven, zodat het artikel samenhangend blijft. Geef de lezers een goede laatste indruk met een dikke uitsmijter.
  5. Het artikel wordt niet goed nagekeken en zit bomvol spel- en stijlfouten. Let bij het nakijken op grammatica- en spellingsfouten. Let er ook op dat elke alinea slechts uit één onderwerp bestaat. Schrap lange zinnen en overbodige woorden.

De afsluiting

Dit zijn de tips over bij het schrijven voor je eigen blog. Met deze tips kun je ver komen, maar het belangrijkste is dat je blijft schrijven, want oefening baart kunst. Je weet nu alvast wat je wel en niet moet doen. Nu is het aan jou om deze tips bij het schrijven van je eigen bedrijfsblog toe te passen. Schrijf ze!

3-05-2014 door

Cachegeheugen van browser wissen

Uw internetbrowser heeft een tijdelijk geheugen, een cache genoemd. Het slaat veel en uiteenlopende informatie op van webpagina’s die u bezoekt. Maar dit...

Uw internetbrowser heeft een tijdelijk geheugen, een cache genoemd. Het slaat veel en uiteenlopende informatie op van webpagina’s die u bezoekt. Maar dit geheugen kan u ook in de weg zitten, het kan u namelijk hinderen bij het bekijken van inhoud die is geüpdatet. Soms veroorzaakt een volle cache ook functionele problemen. Dit is allemaal makkelijk op te lossen door uw tijdelijk geheugen op te schonen. Hieronder kunt u zien hoe u dit doet bij welke browser.

Bij Android:

  1. U doet dit door de browser te openen en te drukken op het knopje “Instellingen”.
  2. Onder “Privacy en beveiliging” vindt u “Buffer leegmaken”. Klik hierop.

Bij Chrome:

  1. U moet de instellingen van Chrome openen. Dit doet u door het menu icoontje aan te klikken in de rechterhoek van de browser en daar op “instellingen” te drukken. Een andere manier om daar te komen is door ^ Control+⇧ Shift+⌦ Delete op een PC in te drukken of op een Mac ⇧ Shift+⌘ Command+⌦ Delete.
  2. Als u in de instellingen bent, klik dan op “Geavanceerde instellingen weergeven” dit staat helemaal onderaan.
  3. Scroll naar de sectie “Privacy” en druk op “Browsegegevens wissen”
  4. Selecteer “Gecachte afbeeldingen en bestanden”. Zet alle andere opties uit om te voorkomen dat u browsegeschiedenis, cookies of andere dingen verwijdert als u deze wenst  te behouden.
  5. Vervolgens kunt u achter “De volgende items verwijderen van” “het eerste gebruik” aanklikken.
  6. Druk op “Browsegegevens wissen”.

Bij Firefox:

  1. Op een PC klikt u op het “Firefox” menu in de linkerhoek boven. Vervolgens selecteert u de rechterpijl naast “Geschiedenis>” en klikt u op “Alle Geschiedenis wissen”. Of druk op  ^ Ctrl+⇧ Shift+⌦ Delete.

Op een Mac kunt u in het keuzemenu “Verwijder geschiedenis” aanklikken. Of druk op ⇧ Shift+⌘ Command+⌦ Delete.

  1. Naast “te wissen tijdsperiode” kunt u klikken op “Alles”.
  2. Vink “Buffer” aan maar zorg dat alle andere vakjes niet aangevinkt zijn!
  3. Klik dan op “Nu wissen”.

Bij Internet Explorer 8 en hoger:

  1. Als uw browser geopend is, klikt u op de pictogram van het tandwiel om instellingen te openen.
  2. Selecteer vervolgens “Beveiliging” en daarna “Browsegeschiedenis verwijderen”. U kunt hier op PC ook komen door op ^ Ctrl+⇧ Shift+⌦ Delete te drukken.
  3. Selecteer de box “Tijdelijke internetbestanden en websitebestanden”.
  4. Vergeet niet dat u de rest van de boxjes niet moet aanvinken. Vooral “Gegevens van favoriete websites behouden” ! Zorg dat deze dus niet aangevinkt is. Deze lijst is nodig om uw geheugen compleet te wissen.
  5. Druk op de knop “Verwijderen”. Het is gelukt!

8-07-2015 door

Lorem Ipsum

Bij Typify krijgen wij met enige regelmaat de vraag wat toch de Spaanse teksten zijn in de webpagina’s van onze testomgeving. Voor onze klanten zonder...

Bij Typify krijgen wij met enige regelmaat de vraag wat toch de Spaanse teksten zijn in de webpagina’s van onze testomgeving. Voor onze klanten zonder een duidelijke contentstrategie maken wij met regelmaat gebruiken van Lorum Ipsum tekst om de website te vullen. Lorem ipsum is een proeftekst die door de drukkers en vormgevers wordt gebruikt om te kijken hoe een tekst of lettertype eruit ziet op een webpagina of drukwerk.

De Lorum ipsum teksten zijn pseudo-latijn en het wordt al sinds de 16e eeuw gebruikt als proeftekst. De tekst heeft geen enkele betekenis en staat vol met spelfouten en verbasteringen. Drukkers en vormgevers gaan er vanuit dat als de tekst leesbaar was de inhoud voor afleiding zou zorgen. Het gaat dus enkel om de vormgeving waarin de proeftekst is geplaatst.

Het “Lorem ipsum dolor sit amet..” komt uit een boek van Marcus Tullius Cicero uit 45 v. Chr. De tekst is dus al meer dan 2000 jaar oud.

10-09-2014 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2018 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.