Menu
Blog

Webapplicaties als basis voor de automatisering

Als sales & marketingmanager van Internetbureau Typify spreek ik op netwerk events veel met ondernemers. Vaak hoor ik dat hun website weinig aandacht...

Als sales & marketingmanager van Internetbureau Typify spreek ik op netwerk events veel met ondernemers. Vaak hoor ik dat hun website weinig aandacht krijgt, omdat de acquisitie in de desbetreffende branche niet via het internet verloopt. Uit een kosten-batenanalyse kan natuurlijk blijken dat de website niet het belangrijkste verkoopkanaal is. Anno 2014 kan een website zoveel meer zijn dan enkel een fraai online visitekaartje om leads mee te generen!

De website meenemen in de automatisering van de bedrijfsprocessen levert vaak een flinke tijd- en kostenbesparingen op. Met intranet en extranet webapplicaties wordt een bedrijfswebsite ineens een projectmanagement tool, bedrijfsmagazine, of documentbeheersysteem.

Intranet maakt bijvoorbeeld interne kennis en data toegankelijk voor medewerkers, ongeacht hun locatie. Zeker voor organisaties met meerdere vestigingen biedt dit een groot voordeel. Via intranet is de kennis van het personeel niet alleen zichtbaar en deelbaar te maken, maar ook te behouden wanneer een medewerker vertrekt. Protocollen zijn eenvoudiger op te stellen, bekend te maken en na te leven. Het gevolg: een betere samenwerking tussen collega’s, verbeterde communicatie en een efficiëntere workflow.

Ook een extranet⎯een beveiligde omgeving waarin bedrijfsgegevens gedeeld kunnen worden met mensen buiten de organisatie⎯biedt veel voordelen. Klanten en leveranciers kunnen zelf de status zien van hun bestellingen en projecten, facturen en betalingen inzien of deelnemen aan een loyaltyprogramma. Op de juiste manier ingezet, verbetert extranet de relatie en communicatie met klanten en leveranciers en levert het een bijdrage aan de CRM-doelstellingen.

Bij het opzetten van een intra- of extranet komt aardig wat kijken. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een advies op maat.

Dit artikel verscheen eerder in Hét Ondernemersbelang Haaglanden 4 

29-10-2015 door

Responsive versus adaptive webdesign

Een website wordt niet meer enkel ontworpen voor het desktop beeldscherm. Webdesigners houden er al vaak rekening mee dat een groeiend aantal mensen een tablet...

Een website wordt niet meer enkel ontworpen voor het desktop beeldscherm. Webdesigners houden er al vaak rekening mee dat een groeiend aantal mensen een tablet of smartphone gebruikt om websites te bezoeken. Met een adaptive of responsive design is het mogelijk om een dynamische layout te ontwikkelen die rekening houdt met het apparaat waarop de site bekeken wordt. Hoewel het einddoel van beide technieken hetzelfde is zit er een groot verschil in de ontwerpbenadering van de webpagina’s.

Responsive design

Een responsive webdesign is ontworpen om mee te schalen met de afmetingen van het scherm waarop de site bekeken wordt. De afbeeldingen en de tekstvlakken zijn flexibel van formaat waardoor het geschikt is voor elk apparaat. Om de tekst op een leesbaar formaat te houden worden de zinnen automatisch korter en de tekstvlakken langer naarmate het scherm kleiner wordt. Menu opties worden onder een uitklapknop verborgen om ruimte te besparen.

Er wordt dus maar één vloeibare website ontwikkeld voor alle apparaten. Omdat de teksten inhoudelijk op alle apparaten hetzelfde blijft ontstaat het risico dat uw contentstrategie verloren gaat. Elk apparaat en doelgroep heeft immers zijn eigen benadering.

Adaptive design

Een adaptive design maakt gebruik van een automatisch detectie script waardoor bezoekers enkel webpagina’s getoond krijgen die geschikt zijn voor hun apparaat. Het design beschikt dus over verschillende versies, ontwerpen en teksten die alle ontwikkelt zijn voor een specifiek apparaat. De website kan beter worden afgestemd op de functionaliteit van het apparaat waarmee de gebruikerservaring wordt verhoogd.

Bij een adaptive design moet voor elk apparaat heeft een eigen contentstrategie ontwikkeld worden waardoor de onderhoudskosten hoger liggen dan bij een responsive design. Aanpassingen moeten op de verschillende kanalen doorgevoerd worden.

Budget

Bij de keuze tussen de twee technieken moet dus eerst goed gekeken worden naar het beschikbare budget voor het onderhoud van de website. Hierna de communicatiestrategie en de wensen op gebied van gebruiksvriendelijkheid.

Met een klein budget voor de onderhoudskosten is het ook heel goed mogelijk een efficiënte contentstrategie uit te rollen op de verschillende kanalen. Naast de responsive desktop site wordt een nog responsive site ontwikkeld voor het mobiele kanaal. Er hoeft dan geen rekening meer gehouden te worden met het type apparaat maar enkel met de laadtijd en de beeldscherm afmeting. Wilt u meer weten over mogelijkheden van adaptive of responsive design neem dan vrijblijvend contact met op met typify.

30-06-2015 door

Hoe kom ik aan onderwerpen?

De sleutel tot online succes is: goede content creëren. Iedere blogschrijver weet dat dit niet altijd even makkelijk gaat. Je hebt van die dagen dat de ideeën...

De sleutel tot online succes is: goede content creëren. Iedere blogschrijver weet dat dit niet altijd even makkelijk gaat. Je hebt van die dagen dat de ideeën ‘op’ zijn en je nergens inspiratie uit kunt halen. Er zijn eeuwenoude tactieken die gegarandeerd een schrijfmachine van je zullen maken, één daarvan is deze:

  • Neem overal en altijd een notitieboekje mee om je ideeën in op te schrijven. Als je eenmaal begint met schrijven heb je genoeg materiaal om mee aan de slag te gaan. Als je niet altijd een notitieboekje bij je hebt, kun je je ideeën natuurlijk ook opschrijven in je agenda en op je in de notitie-app van je smartphone.

Maar wat nou als de onderwerpen niet vanzelf komen aanwaaien? Dan hoef je simpelweg maar één van deze drie vragen te beantwoorden om tot een idee te komen.

  1. Welke vragen is niemand in jouw branche bereid te beantwoorden?

Elke keer wanneer je een idee krijgt over wat er in jouw branche niet of nauwelijks naar buiten wordt gecommuniceerd schrijf je dit op. Eén van de vele onderwerpen die vaak worden verzwegen is de financiën. Elke industrie heeft zijn geheimen en de lezers zijn hier maar al te nieuwsgierig naar.

  1. Waarover zijn mensen in de branche het vaak niet met jou eens?

Deze vraag zorgde voor het succes van Peter Thiel, de bedenker van Paypal en Facebook investeerder. Thiel gebruikt deze vraag om ondernemers aan te zetten tot het bedenken van grootse product- en marktideeën.

Door deze vraag krijgen je hersenen ongemakkelijke en storende ideeën, waarmee je jezelf uitdaagt om outside the box te denken. Schrijf over de aspecten in jouw branche die over het algemeen geaccepteerd zijn, maar die jij niet logisch vindt.

Wees niet bang om een sterke controversiële houding aan te nemen. Met een sterke positie krijg je veel meer aandacht dan door saai te zijn en altijd gelijk te hebben. Bij het schrijven van zo’n artikel is het wel van belang dat de idealen van je bedrijf voorop worden gesteld.

  1. Wat zal er volgens jou in de toekomst gebeuren, waarvan anderen denken dat dit onmogelijk of onwaarschijnlijk is?

Als deskundige in jouw vakgebied bezit je over grondige kennis die jouw lezers graag willen lezen. Maak gebruik van deze kennis door gedurfde voorspellingen te maken over de toekomst van je branche.

Het beantwoorden van deze vragen kan minstens tientallen ideeën opbrengen. Je blijft interessant voor je doelgroep als je innoverend bent. Onderscheid jezelf door over onderwerpen te schrijven waar niemand over schrijft. Zet je lezer naar je hand.

23-06-2014 door

Typify WordPress Code Library

Typify heeft een sterke voorkeur voor Open Source software. Hier zijn genoeg redenen voor, een belangrijke is de flexibiliteit. Een systeem als WordPress wordt...

Typify heeft een sterke voorkeur voor Open Source software. Hier zijn genoeg redenen voor, een belangrijke is de flexibiliteit. Een systeem als WordPress wordt door leveranciers van commerciële pakketten vaak weggezet als beperkt in functionaliteit en schaalbaarheid. In praktijk blijkt niets minder waar.

Een content management systeem als WordPress wordt standaard met een doel geleverd. Er wordt voornamelijk de nadruk gelegd op bloggen of nieuwsberichten. Door het aanpassen van enkele instellingen kunnen we die nadruk al vrij snel wijzigen.

Daarnaast biedt WordPress voor ontwikkelaars een complete toolkit. Op vele plekken in de code zijn zogenoemde hooks opgenomen. Programmeurs kunnen hun plugins ‘vasthaken’ in de WordPress code en zo de achterkant en voorkant compleet wijzigen. Typify heeft in de loop der tijd een hoop ervaring opgedaan met de wensen en eisen van klanten. Op de punten waar WordPress hier niet aan voldoet hebben wij wijzigen gedaan, zonder ook maar een letter WordPress code aan te passen.

Dankzij onze uitgebreide code library zijn we in staat om snel websites op te zetten. We kunnen verschillende typen entiteiten met verschillende velden definiëren die direct in het CMS te onderhouden zijn. Denk bijvoorbeeld aan een Testimonials pagina. Met enkele regels code creëren we een nieuw type ‘testimonials’ met de velden ‘organisatie’, ‘werknemer’, ‘quote’ en ‘afbeelding’. Dit resulteert in een nieuwe sectie binnen WordPress waar nieuwe testimonials aangemaakt kunnen worden. De afbeelding wordt uit de media library van WordPress gehaald. Op de testimonials pagina worden alle testimonials vervolgens in de juiste volgorde op gestructureerde wijze weergegeven.

Zo zijn er nog vele andere mogelijkheden die WordPress biedt en waar Typify een API aan vastgebouwd heeft. Wilt u meer weten? Wij laten u graag alle mogelijkheden zien!

10-09-2015 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2017 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.