Menu
Blog

Weten wie jouw website bezoekt met Leadfeeder

De grootste uitdaging voor elk bedrijf is het vinden van leads. Daar begint het mee. Zonder leads zijn er geen klanten, geen inkomsten, geen reden tot bestaan....

De grootste uitdaging voor elk bedrijf is het vinden van leads. Daar begint het mee. Zonder leads zijn er geen klanten, geen inkomsten, geen reden tot bestaan. Helemaal niets. Zonder leads heb je geen bedrijf.

Om eenvoudig leads te verkrijgen zou je moeten weten wie je website bezoekt want 98% van de online bezoekers verdwijnt namelijk zonder enig spoor. Gewoon, in het niets verdwenen. Dat zijn allemaal verloren leads. Verloren klanten, inkomsten, je kunt je de rest wel voorstellen. Gelukkig, zijn deze leads zichtbaar te maken. Geen magische trucjes, maar gewoon met Leadfeeder. Een slimme tool om de verdwenen bezoekers mee te identificeren. Meer leads, meer klanten, meer omzet én een financieel gezonde onderneming!

Hoe werkt het?
Bezoekers laten waardevolle informatie op jouw website achter, in de vorm van leads. Zo wordt bijvoorbeeld het IP-adres van een bezoeker geregistreerd. Deze leads worden met behulp van de software van Leadfeeder omgezet in bruikbare contactgegevens. Het lijkt misschien te mooi om waar te zijn, maar met Leadfeeder is het mogelijk om contact op te nemen met potentiële klanten die uw website bezocht hebben en vervolgens weer verdwenen zijn. Hoe Leadfeeder te werk gaat? De leads die via jouw website binnenkomen worden door de software verzameld en gekoppeld aan tastbare gegevens van uw websitebezoekers.

Van koude acquisitie naar warme leads.
Je zal misschien denken dat deze bezoekers met een reden verdwenen zijn, maar niets is minder waar. Je doet het zelf waarschijnlijk ook; een product vergelijken voordat je het koopt. Dat doen de meeste mensen, ook als ze een product of dienst voor hun bedrijf kopen. Deze klanten moeten dus op het juiste moment worden benaderd. Nog beter gezegd, deze klanten moeten worden benaderd. En dat doe je – ook in onze moderne samenleving – met behulp van koude acquisitie. Leadfeeder vertelt je wie je moet benaderen en jij haalt de klant binnen.

Als je ook wilt weten wie jouw website bezoekt, kan Typify de software van Leadfeeder inzetten. Uit onderzoek is gebleken dat maar liefst 40% van jouw websitebezoekers die geen actie ondernemen wél geïnteresseerd is in de producten of diensten van jouw bedrijf. Dit biedt dus volop kansen. Leadfeeder zorgt ervoor dat je deze klanten toch kunt binnenhalen. Boost jouw sales met de B2B leadgeneratie software van Leadfeeder!

 

 

 

 

 

16-10-2017 door

Typify WordPress Code Library

Typify heeft een sterke voorkeur voor Open Source software. Hier zijn genoeg redenen voor, een belangrijke is de flexibiliteit. Een systeem als WordPress wordt...

Typify heeft een sterke voorkeur voor Open Source software. Hier zijn genoeg redenen voor, een belangrijke is de flexibiliteit. Een systeem als WordPress wordt door leveranciers van commerciële pakketten vaak weggezet als beperkt in functionaliteit en schaalbaarheid. In praktijk blijkt niets minder waar.

Een content management systeem als WordPress wordt standaard met een doel geleverd. Er wordt voornamelijk de nadruk gelegd op bloggen of nieuwsberichten. Door het aanpassen van enkele instellingen kunnen we die nadruk al vrij snel wijzigen.

Daarnaast biedt WordPress voor ontwikkelaars een complete toolkit. Op vele plekken in de code zijn zogenoemde hooks opgenomen. Programmeurs kunnen hun plugins ‘vasthaken’ in de WordPress code en zo de achterkant en voorkant compleet wijzigen. Typify heeft in de loop der tijd een hoop ervaring opgedaan met de wensen en eisen van klanten. Op de punten waar WordPress hier niet aan voldoet hebben wij wijzigen gedaan, zonder ook maar een letter WordPress code aan te passen.

Dankzij onze uitgebreide code library zijn we in staat om snel websites op te zetten. We kunnen verschillende typen entiteiten met verschillende velden definiëren die direct in het CMS te onderhouden zijn. Denk bijvoorbeeld aan een Testimonials pagina. Met enkele regels code creëren we een nieuw type ‘testimonials’ met de velden ‘organisatie’, ‘werknemer’, ‘quote’ en ‘afbeelding’. Dit resulteert in een nieuwe sectie binnen WordPress waar nieuwe testimonials aangemaakt kunnen worden. De afbeelding wordt uit de media library van WordPress gehaald. Op de testimonials pagina worden alle testimonials vervolgens in de juiste volgorde op gestructureerde wijze weergegeven.

Zo zijn er nog vele andere mogelijkheden die WordPress biedt en waar Typify een API aan vastgebouwd heeft. Wilt u meer weten? Wij laten u graag alle mogelijkheden zien!

10-09-2015 door

Huisstijlkleuren

Bij het starten van een bedrijf gaan aan het bedenken van de naam, het logo en de huisstijl veel  brainstormsessies vooraf. Het is als vanzelfsprekend dat je...

Bij het starten van een bedrijf gaan aan het bedenken van de naam, het logo en de huisstijl veel  brainstormsessies vooraf. Het is als vanzelfsprekend dat je hier veel tijd en energie in steekt, want je wilt dit later niet meer veranderen. Dan loop je namelijk het risico om naams- en merkbekendheid te verliezen. Er zijn natuurlijk ook uitzonderingen. Grote bedrijven als McDonalds kunnen het zich, in bijzondere gevallen, permitteren om de huisstijl te veranderen. McDonalds zit niet stil en veranderde de kernwaardes, de identiteit en daarmee de huisstijl en het imago. Eerst stonden de kleuren rood en geel centraal, dit zijn hele typische kleuren voor een fastfoodrestaurant. Het logo is precies hetzelfde gebleven (dit ook veranderen zou wél fataal kunnen zijn) maar in plaats van rood gebruikt McDonalds nu de kleur groen. Groen staat voor duurzaamheid, deze link is makkelijk te leggen. Ook het interieur van alle McDonalds moest hiervoor worden aangepast. Een hele slimme zet. McDonalds ziet er nu frisser uit en de idealen en kernwaarden komen door de simpele aanpassing van kleuren duidelijk naar voren.

Daarom is het belangrijk om zelf eerst na te denken over de kleuren van je huisstijl. Wat wil je werkelijk uitstralen? De huisstijl moet aansluiten op de identiteit en het gewenste imago. Maar wat zijn nou de verschillende betekenissen die de kleuren dragen? Hier staan ze op een rijtje.

De kleuren

Geel
Geel is een luchtige, lichte kleur en is optimistisch en jeugdig. De kleur staat voor vrijheid, innovatie en levenslust. Geel past goed bij onderwijs. Ook staat geel voor reizen, door de lichte kleur. Dus reisbureaus en online vliegticket-webshops gebruiken deze kleur vaak.

Rood
Rood staat voor snelheid, kracht en energie. De kleur rood verhoogt de hartslag en wordt vaak gebruikt bij uitverkoop. Rood roept impulsacties op. Rood wordt veel gebruikt als je wilt dat de klant acties onderneemt.

Blauw
Blauw geeft het gevoel van vertrouwen, veilighed, koel, betrouwbaarheid, eerlijkheid, autoriteit, veiligheid, neutraliteit en deskundigheid. Blauw is zakelijk en straalt orde, plicht en afstandelijkheid uit. Daarnaast staat deze kleur voor rechtvaardigheid. Kortom, deze kleur heeft veel betekenissen. Blauw wordt veel gebruikt bij voor banken, maar bijvoorbeeld ook voor veiligheid bij de KLM en de politie.

Groen
Groen wordt vaak geassoiceerd met rijkdom en is makkelijk te verwerken. Het staat voor rust, harmonie en sociaal zijn. Het is een kalmerende kleur die je vaak ziet in ziekenhuizen, restaurants en andere plekken waar je je op je gemak moet voelen.

Oranje
Oranje valt op en zet aan tot handelen. Daarom wordt oranje veel gebruikt om klanten te werven of om producten te verkopen. Oranje wordt snel gelinkt met plezier, enthousiasme, energie, warmte, vriendschap en natuurlijk met Nederland.

Roze
Roze is romantisch en vrouwelijk. Deze kleur wordt vooral gebruikt bij marketing gericht op vrouwen. Deze kleur is erg populair bij jonge meisjes. Als je een kijkje neemt in de Bart Smit staat het vol met roze meisjesspeelgoed. Daarnaast wordt bij roze snel gedacht aan zoetigheid. Daarom wordt deze kleur veel gebruikt bij snoep(verpakkingen) en zoete drankjes.

Zwart
Zwart is een krachtige en gladde kleur. Vaak bevat een logo met zwarte letter een witte achtergrond. Dit heeft een chique en elegante uitstraling. Veel luxe merken, zoals Chanel, gebruiken deze tijdloze kleurencombinatie.

Paars
Paars is een koninklijke, spirituele, verzachtende en kalme kleur. Meestal wordt paars gebruikt bij cosmeticaproducten.

Wit
Wit is de kleur van rust. Logisch, want wit oogt prettig. Wit is ook stijlvol en zuiver. Het is een veelgebruikte kleur bij websites omdat we er voor een langere tijd naar moeten kunnen kijken.

Er zijn dus allerlei kleuren waaruit je kunt kiezen bij het maken van je huisstijl. Maak keuzes in de kleuren, zodat je huisstijl niet te chaotisch wordt. Kies de kleuren die het beste bij de identiteit van jouw bedrijf passen. Kies de kleuren bewust.

17-05-2014 door

‘Help, mijn website is gehackt!’

Dagelijks worden we geconfronteerd met nieuwe gevallen van datalekken. We zijn er zo aan gewend geraakt om onze gegevens overal achter te laten dat we er al...

Dagelijks worden we geconfronteerd met nieuwe gevallen van datalekken. We zijn er zo aan gewend geraakt om onze gegevens overal achter te laten dat we er al lang geen grip meer op hebben. Zelfs bij de grote gerenommeerde partijen als Apple en het Amerikaanse Staples verdwijnt onze data in de verkeerde handen.

Veel eigenaren van kleinere websites denken dat zij zelf geen interessant doelwit zijn voor hackers. Niets is minder waar! Om dit te begrijpen is het belangrijk om te weten hoe hackers te werk gaan en wat hun doel is.

Het doel

Een hack kan meerdere doeleinden hebben. Daarbij laten we politieke en bedrijfseconomische redenen nog even buiten beschouwing, deze liggen voor de hand. Bij bekende partijen gaat het vaak om de kick. Welk digitaal wonderkind droomt er nu niet van om het Apple netwerk binnen te dringen? Er zijn ook genoeg van deze hackers die na het ontdekken van een lek dit melden bij het bedrijf in kwestie. Een andere optie is dat de hacker de partij in kwestie schade toe wil brengen. Dit kan in de vorm van reputatieschade of door daadwerkelijk data te verwijderen. Deze dreiging kan ook uit je eigen omgeving komen!

Bij kleinere websites gaat het vaak om het plaatsen van backlinks, politieke boodschappen of pure rekenkracht. Door backlinks aan te brengen naar eigen websites worden deze hoger gewaardeerd door zoekmachines. Vervolgens wordt op deze websites weer geld verdiend met bijvoorbeeld advertenties.

Wanneer het om pure rekenkracht gaat blijft de hack vaak verborgen. Men gebruikt de server capaciteit om bijvoorbeeld bitcoins te genereren. Er kan ook spam verstuurd worden of de bandbreedte wordt gebruikt voor zogenoemde DDOS aanvallen op andere websites. Door vele (gehackte) servers oproepen te laten doen richting een website zal deze website het verkeer uiteindelijk niet meer aankunnen en onbereikbaar worden.

In het geval van politieke boodschappen wordt de website vervangen met een pagina waarop de boodschap vermeld staat. Dit zijn vaak boodschappen die betrekking hebben op conflictgebieden.

Werkwijze

In het ontwikkelen van websites worden vaak dezelfde fouten gemaakt. Voor een webontwikkelaar is het vooral van belang om in de gaten te houden welke gegevens van een gebruiker af komen. Deze gegevens moeten ten alle tijden gecontroleerd worden op malafide stukken inhoud. Sommige gegevens komen duidelijk van gebruikers af, denk bijvoorbeeld aan een zoek- of loginformulier. Een gebruiker typt het zoekwoord in en deze wordt naar de server verstuurd. Sommige gegevens worden echter door een browser op de achtergrond gegenereerd. Denk hierbij aan cookies of parameters in de link. Ook deze kunnen door kwaadwillende gebruikers aangepast zijn.

Deze techniek wordt vaak misbruikt om database commando’s mee te sturen. Doordat de zoekopdracht direct in een commando op de database verwerkt wordt kan een hacker hier een extra commando aan toevoegen en de database in alle mogelijke vormen manipuleren. Zo zijn er nog vele andere technieken die gebruikt worden om een website te hacken.

Hackers hebben dan ook dag en nacht software draaien die het internet afstruinen (met bijvoorbeeld de hulp van Google) op zoek naar dergelijke lekken. Als er eenmaal één gevonden is gaat er een alarmbelletje rinkelen en kan de hacker aan de slag gaan. Soms gaat dit laatste zelfs geautomatiseerd.

Daarnaast zijn er ook (CMS) pakketten en componenten die bekende veiligheidslekken bevatten. Deze worden vaak snel opgelost, maar daarbij is het wel van belang dat alle gebruikers deze pakketten ook van updates voorzien. Hier gaat het vaak mis. Ook daar maken hackers gretig gebruik van.

Vergelijkbare software zoekt het internet af naar bepaalde pakketten. Deze bevatten altijd bepaalde bestanden. Door te zoeken naar deze bestanden weet een dergelijk stuk software dat de website gebruik maakt van het pakket. Vervolgens test de software of er een versie gebruikt wordt die een bekend lek heeft.

Dezelfde fout wordt ook gemaakt met software op de server. Het gaat dan niet zozeer om de website, maar om de database software, het besturingssysteem of het beheerpanel. Ook deze bevatten regelmatig lekken en moeten van updates worden voorzien.

Bij gerichte hacks zien we overigens vaak terug dat brute force software gebruikt wordt. Op het loginscherm wordt geautomatiseerd een reeks van gebruikersnamen en wachtwoorden geprobeerd tot de gebruiker binnen komt. Dit is bijvoorbeeld ook het geval geweest bij de recente Apple iCloud hack.

Preventie

Om bovenstaand scenario te voorkomen zijn er een aantal zaken waar rekening mee gehouden moet worden. Het laatste scenario (brute force hacks) zijn het makkelijkst te voorkomen. Zorg voor een lang en goed wachtwoord. Ook is het belangrijk om geen voorspelbare gebruikersnaam (zoals ‘admin’) te gebruiken.

Voor de overige zaken is het van belang om met de juiste ontwikkelaars in zee te gaan. Het gebruik van bestaande CMS pakketten en andere componenten is alleen maar sterk aan te raden. Dit scheelt niet alleen in de kosten. Dergelijke software is uitgebreid onder de loep gelegd en  de kans op lekken is daardoor veel kleiner. Webontwikkelaars moeten de componenten ook gebruiken zoals ze bedoeld zijn. Hierdoor zijn veel voorkomende fouten al afgevangen. Daarnaast is het uitvoeren van updates van groot belang.

Wij zien zelf ook vaak websites die gehackt zijn door het gebruik van plugins en modules voor verschillende CMS systemen. Het systeem zelf is dan vaak wel veilig, maar de gebruikte plugins zijn dit niet altijd. Deze worden door hobbyisten in de vrije tijd in elkaar gezet. Vaak ontbreekt het hen aan de kennis op het gebied van beveiliging. Typify gebruikt daarom alleen externe componenten van gerenommeerde partijen.

Ben je bang voor hackers of heb je hier recentelijk mee te maken gehad? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een advies op maat.

25-10-2014 door

Bel, mail of volg ons

Bel ons op: 070 780 11 55
Copyright © 2004 - 2017 Internetbureau Typify B.V. Regulusweg 11, 2516 AC DEN HAAG

Contact info

Sluiten
Internetbureau Typify B.V.
Regulusweg 11
2516 AC Den Haag
Bel of Fax ons:
Tel:070 780 11 55
Fax:070 780 11 52
E-mail ons:
info@typify.nl

De velden met een * zijn nodig voor een juiste verzending van dit bericht.